1 marca firma Vattenfall zainaugurowała kampanię „PowerSaver”, która ma uświadomić internautom, w jaki sposób mogą oszczędzać energię oraz jednocześnie chronić środowisko.
Akcja zachęca Polaków do korzystania z trybu uśpienia komputera, w trakcie przerw w pracy. Docelowo działania mają przynieść oszczędność miliona godzin pracy komputerów. Mniejsza zużycie energii będzie oznaczać mniejszą emisję dwutlenku wędka do atmosfery. By osiągnąć założony cel firma przygotowała aplikację, która pomoże przełączyć sprzęt w stan uśpienia oraz zliczy czas jego pracy w tym trybie.
Jeśli do akcji przyłączy się 20.000 internautów, którzy przez czas trwania kampanii będą usypiać swoje komputery przez minimum 1 godzinę dziennie, to pozwoli to zaoszczędzić 170 tysięcy kWh (60 tysięcy złotych).
Za uzyskane oszczędności jedna z placówek edukacyjnych zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt: komputery, kserokopiarki, rzutniki, a także inne pomoce edukacyjne. Nagrodę otrzyma szkoła z województwa, w którym internauci zaoszczędzą najwięcej energii.
Kampania potrwa do 31 maja. Przez cały ten czas, na stronie internetowej przedsięwzięcia, można na bieżąco śledzić: ilu internautów oszczędza energię, ile jej udało się zaoszczędzić każdemu z nich oraz osobno.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy