Polacy są lepsi, niż im się wydaje – wynika z badań przeprowadzonych przez Kantar Millward Brown na zlecenie firmy Wawel. Bycie dobrym człowiekiem znalazło się na trzecim miejscu w rankingu wartości, warunkujących udane, szczęśliwe życie. Chcąc inspirować Polaków do dobrych uczynków, firma Wawel rozpoczęła drugą edycję swojej akcji społeczno-konsumenckiej pt. „Serce Rośnie”. Kupując słodycze marki, posiadające wyjątkową moc pomagania, każdy może wspomóc jedną z pięciu wybranych organizacji charytatywnych biorących udział w programie.
– „Polacy spontanicznie łączą czynienie dobra z wielkimi uczynkami, które realizowane są w ramach zakrojonych na szeroką skalę akcji społecznych. Na co dzień nie zwracają uwagi na to, że dobrem, a raczej czynieniem dobra są też małe, drobne gesty, które wykonują w stronę innych ludzi. Z badania wynika, że drobne dobre uczynki, które najczęściej dajemy i najczęściej otrzymujemy to uśmiech, miłe słowo i miły gest. To pokazuje, jak niewiele trzeba nam i innym do tego, żebyśmy byli wobec siebie lepsi, życzliwsi, uważniejsi, dobrzy” – komentuje socjolog, dr Tomasz Sobierajski.
Inspirowanie ludzi do dobrych uczynków poprzez wprowadzanie ich w dobry nastój jest według organizatora „wpisane w misję marki Wawel, która dąży do tworzenia wysokiej jakości słodyczy dostępnych na co dzień”. Dlatego, aby jeszcze mocniej 16 października wystartowała Akcja społeczno-konsumencka „Serce Rośnie” ma podkreślić dobroczynne intencje firmy. Każdy, kto kupi wyroby Wawelu oznaczone specjalnym serduszkiem, może przeznaczyć określoną kwotę pieniężną na wsparcie jednej z pięciu organizacji: Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacji „Wawel z Rodziną”, „Akademii Przyszłości” księdza Jacka Stryczka, Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty” i Fundacji Ewy Błaszczyk „Akogo?”. Na pomoc wymienionym organizacjom, firma przeznacza gwarantowane 1,5 miliona złotych. Ponadto, poprzez udział w akcji, konsumenci mogą zbierać punkty-serduszka na indywidualnym koncie i wymieniać je na atrakcyjne nagrody rzeczowe.
W celu zainspirowania odbiorców do wykonywania małych, dobrych uczynków, wraz ze startem programu uruchomiono dedykowaną stronę internetową www.sercerosnie.com.pl. Jeśli w pierwszych miesiącach od startu akcji uczestnicy wejdą na stronę internetową i w wirtualny sposób nakleją łącznie milion serduszek na opakowanie czekolady Wawel, to w puli znajdzie się dodatkowy milion złotych, co daje łącznie 2,5 miliona złotych na pomoc beneficjentom pięciu organizacji biorących udział w „Serce Rośnie”.
„Życie jest największym skarbem, szansą, prawdziwym cudem, a najważniejszym obowiązkiem każdego człowieka jest być po prostu szczęśliwym. Nie zawsze jest to łatwe. Wokół nas żyją przecież ludzie pokrzywdzeni przez los, często odrzuceni na obrzeża rzeczywistości, bezradni, samotni, którzy nawet nie potrafią poprosić o pomoc. Wawel pokazuje nam, że każdy może pomagać chorym, samotnym, biednym i niepełnosprawnym ludziom. Trzeba tylko wykonać mały gest” – mówi Anna Dymna, ambasadorka akcji „Serce Rośnie”.
W poprzedniej odsłonie akcji, pod nazwą „Z miłości do radości”, dzięki zaangażowaniu konsumentów organizacje charytatywne otrzymały łącznie aż 1,5 miliona złotych na swoją działalność dobroczynną.
Działalność dobroczynna firmy Wawel cieszy się wieloletnią tradycją. Już na początku XX wieku, część zysku ze sprzedaży czekolady Lotniczej od Wawelu była przeznaczana na cele społeczne. Pragnąc kontynuować działalność charytatywną w czerwcu 2008 roku do życia została powołana Fundacja „Wawel z Rodziną”, której celem jest wspieranie potrzebujących rodzin oraz osób sprawujących opiekę zastępczą nad dziećmi i udzielanie im pomocy społecznej, w tym wyrównywanie szans edukacyjnych. Prezesem fundacji jest krakowski aktor Tomasz Schimscheiner.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy