Odbiorca tej kampanii nie usłyszy wielu patetycznych słów, nie przytłoczą go też liczne hasła, dane, statystyki czy szokujące obrazy. Głównym środkiem wyrazu jest cisza, która paradoksalnie skłania do przerwania milczenia.
Kreacja stworzona przez brazylijską agencję Mota Comunicaçao opiera się na grze jednego aktora, co więcej, spot ma formę filmu niemego, tym większą rolę odgrywa tu gra i mimika mężczyzny, który jest głównym bohaterem kampanii. Anonimowa postać przemawia wprost do kamery; ujęcie to sprawia, że wydaje się, iż mężczyzna zwraca się bezpośrednio do osoby zasiadającej po drugiej stronie ekranu. Jego twarz wyraża grymas, smutek, żal, być może także strach, a przede wszystkim krzyk o pomoc. Jak wskazuje główne hasło: „The greatest difficulty to treat addiction is silence. Call: 9610.6906 and talk to us” ("Największą trudnością w walce z nałogiem jest cisza. Zadzwoń: 9610.6906 i porozmawiaj z nami").
Nadawcą kampanii jest organizacja EZPlastic, która zajmuje się prowadzeniem klinik oraz terapii dla osób uzależnionych od alkoholu i narkotyków. Celem spotu jest przełamanie tabu związanego z nałogiem alkoholowym i narkotykowym, zachęcenie osób uzależnionych i ich bliskich do przełamania milczenia oraz rozpoczęcia dialogu o problemie. Rozmowa, jako jedno z podstawowych narzędzi w terapii, choć jest jednym z najbardziej oczywistych rozwiązań, często jest także najtrudniejszym krokiem. Osoby, które szukają pomocy w chorobie uzależnieniowej, mogą skorzystać ze specjalnie stworzonej w tym celu infolinii prowadzonej przez organizację EZPlastic.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie