logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  07.08.2018

Mike Tyson symbolem Powstania Warszawskiego?



74. rocznica Powstania Warszawskiego przedstawiona w spocie reklamowym z udziałem byłego boksera wzbudziła szereg kontrowersji. Mike Tyson występując w koszulce z logo Tigera i opasce z napisem „Armia Krajowa” na ramieniu, opowiada o bohaterach Powstania Warszawskiego. – Nie wolno nam zapomnieć o Powstaniu Warszawskim. Moim zdaniem prawdziwymi mistrzami są właśnie jego polscy bohaterowie. Stoczyli walkę przeciwko prześladowczym i brutalnym siłom zła –

Czy spot powstały z inicjatywy firmy FoodCare to chwalebny gest dla Polski czy też nieudana runda w reklamie?

„Spot, w którym Mike Tyson wypowiada się na temat Powstania Warszawskiego można potraktować na dwa sposoby. Jako reklamę lub jako akcję edukacyjną. Za tym pierwszym przemawiają: wybór sportowca, który jest twarzą marki Black Energy Drink, logo na koszulce Tysona, logo na końcu filmu oraz przedstawienie jego autora jako „Founder and President of the FoodCare Group”.

Kierując się przekonaniem, że każde marketingowe działanie ma jednak etyczne granice, zdecydowanie odmawiam przyjęcia hipotezy, że film jest reklamą –  więc nie będę jej w ogóle rozważać.

Pozostaje drugie wyjście: film ma charakter edukacyjny. W takim razie: dlaczego pojawiają się w nim wszystkie elementy, które mogą sugerować reklamę? W żaden sposób nie wzmacniają edukacyjnego przekazu. I co to za edukacja? Monotonny montaż, głos bez emocji, twarz bez wyrazu, odczytywany tekst, dużo suchych liczb, niezrozumiałe porównanie – bo niby co wspólnego ma walka bokserska (czy ogólnie sport) z walką o wolność kraju? – i na koniec puste hasło. „Nie wolna nam nigdy o tym zapomnieć”. Jak z plakatu propagandowego. Bez żadnego odniesienia do odbiorcy, który powinien na nie zareagować.

Pracuję jako edukatorka i doskonale wiem, że ta forma, którą prezentuje film podpisany osobiście przez prezesa FoodCare jest po prostu nieskuteczna. Więc jeśli jest to film edukacyjny, to raczej niezgrabny i nieudany. W pamięci i tak zostaje głównie biało-czerwona opaska na ramieniu Tysona. Opaska, o której wypowiedzieli się już powstańcy doskonale czujący jej znaczenie. Którą widziałam także na przykład na siłowni nadrukowaną na koszulkach ćwiczących tam panów. I dlatego mam dreszcze jak widzę taki film. Bo bardzo się boję, że kolejne ważne sprawy i ich symbole właśnie na moich oczach tracą swoje wyjątkowe znaczenie. Wyczucie? Doświadczenie? Wyobraźnia? Czegoś zabrakło.”

Wypowiedzi udzielała Monika Probosz

Szczegółowe informacje o kampanii z okazji 74. rocznicy Powstania Warszawskiego przedstawiliśmy TUTAJ

   

 

 








polecamy ─── 18.11.2020

Zielone podnosi libido


Jak wiadomo, seks wykorzystywany jest w reklamie, by sprzedawać wszystko – od koparek poprzez trumny, aż po gładź...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.01.2021

    43% Polaków odczuło w ostatnim czasie pogorszenie nastroju


  • 10.06.2020

    Jak wspierać dzieci podczas epidemii koronawirusa


  • 03.06.2020

    Od Solara do Opola


  • 27.04.2020

    Czas intuicji


  • 16.04.2020

    Pandemia COVID-19 to doskonały moment na rzucenie palenia i wapowania


  • 18.03.2020

    Odpowiedzialna reklama


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek