logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Migowy kurs gratis
07.07.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Migowy kurs gratis



Dzięki inicjatywie portalu słuchowisko.net oraz Instytutu Głuchoniemych w Warszawie powstała bezpłatna multimedialna aplikacja do nauki języka migowego. Kurs skierowany do osób słyszących, składa się z 12 scenek z życia codziennego i przeznaczony jest do samodzielnej nauki. Aplikacja powstała dzięki sponsorowi, producentowi aparatów słuchowych firmie Oticon.

Multimedialny kurs w postaci aplikacji wideo został stworzony na prośbę osób słyszących, chcących nauczyć się podstaw języka migowego. Często miejsca zamieszkania oraz ceny za kurs stanowiły przeszkody, by rozpocząć naukę. Redakcja Słuchowiska postanowiła stworzyć multimedialny kurs do samodzielnej nauki specjalnie dla tych, którzy chcą poznać świat osób niesłyszących i móc się z nimi porozumiewać. Aplikacja powstała w celu ułatwienia i usprawnienia komunikacji między słyszącymi a niesłyszącymi, zwłaszcza w takich miejscach jak urząd, gabinet lekarski, bank, itd. Aplikacja jest udostępniana bezpłatnie na portalu www.sluchowisko.net. Docelowo będzie zawierała 12 scenek: Nauka alfabetu, liczebników, dat, miesięcy, pór roku oraz scenek: W urzędzie, U lekarza, O sobie, Zaproszenie na spotkanie, W restauracji, Komunikacja w mieście, W banku, Rozmowa o pracę oraz Podstawowe zwroty.

Kurs zawiera znaki migowe naturalnego Polskiego Języka Migowego (PJM) opartego na gramatyce wizualno-przestrzennej, używane w codziennej komunikacji przez osoby niedosłyszące. To zarówno narzędzie komunikacji międzyludzkiej, jak i sposób postrzegania świata przez osoby niesłyszące. PJM w większości naśladuje w sposób obrazowy kształty rzeczy lub nadaje intuicyjny, zakorzeniony w kulturze kształt abstrakcyjnym pojęciom. Język migowy jest zróżnicowany regionalnie i kulturowo, charakteryzuje się brakiem odmian przez przypadki, osoby i liczby. O poprawnym odczytaniu i sensie wypowiedzi decyduje szyk znaków. Wyróżnić można znaki określające poszczególne litery, liczby oraz określające pojęcia i rzeczy.

Podczas całego etapu przygotowań do realizacji aplikacji odbywały się konsultacje z osobami niedosłyszącymi z Instytutu Głuchoniemych, które nadzorowały i czuwały nad poprawnością przygotowania scenek.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek