28 lutego upływa termin nadsyłania zgłoszeń do IV edycji konkursu „Mama w pracy”, organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja wspólnie z Rzeczpospolitą oraz instytutem badawczym MillwardBrown SMG/KRC. Do udziału w akcji promującej aktywne zawodowo mamy zgłosiło się już ponad 70 firm i instytucji. W ubiegłorocznym konkursie wzięło łącznie udział 118 przedsiębiorstw, spośród których 4 zostały wyróżnione zwycięskimi statuetkami. Laureatami III edycji „Mamy w pracy” zostali: Ikea Group, Żywiec Zdrój S.A., Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim.
Jak wynika z danych ZUS, do listopada 2010 roku zaledwie 15 tys. młodych ojców zdecydowało się skorzystać z przysługującego im od stycznia 2010 roku tzw. urlopu ojcowskiego. Ojcowie – podobnie jak matki – boją się utraty pracy. Często też nie wiedzą o przysługującej im możliwości wzięcia urlopu w celu opieki nad dzieckiem.
– Niewielka liczba ojców, którzy skorzystali z urlopu ojcowskiego w 2010 roku tylko potwierdza słuszność idei konkursu „Mama w pracy”. Obowiązek łączenia pracy zawodowej z wychowaniem dziecka wciąż w większości spoczywa na kobiecie. Jak widać, rozwiązanie prawne w postaci wprowadzenia urlopu dla mężczyzn nie polepszyło sytuacji kobiet, które chcą łączyć macierzyństwo z rozwojem osobistym. Tym bardziej cieszy nas wciąż rosnące zainteresowanie pracodawców z różnych branż naszym konkursem. – przekonuje Izabela Schnell z Fundacji Świętego Mikołaja.
Celem konkursu „Mama w pracy” jest zwrócenie uwagi na trudności Polek w łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową oraz poprawienie sytuacji kobiet na rynku pracy. Plebiscyt obejmuje trzy kategorie firm: małe (poniżej 50 pracowników), średnie (od 50 do 500 zatrudnionych) oraz duże (ponad 500 pracowników). W pierwszym przypadku niezbędne jest wypełnienie internetowej ankiety przez co najmniej 10 pracownic, w drugim – przez minimum 30 zatrudnionych kobiet, a w trzecim – przez 100. Wyniki ankiet (wypełnianych przez kobiety anonimowo) zostaną zebrane w raport. Stanowi on informację zwrotną dla pracodawców, jak ich firmy postrzegane są przez pracujące tam kobiety.
Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin konkursu można pobrać na stronach internetowych Fundacji Świętego Mikołaja (www.mamawpracy.pl) oraz dziennika Rzeczpospolita (www.rp.pl). Udział w konkursie jest bezpłatny.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy