logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  20.01.2011

Miesiąc na zgłaszanie firm do konkursu „Mama w pracy”



28 lutego upływa termin nadsyłania zgłoszeń do IV edycji konkursu „Mama w pracy”, organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja wspólnie z Rzeczpospolitą oraz instytutem badawczym MillwardBrown SMG/KRC. Do udziału w akcji promującej aktywne zawodowo mamy zgłosiło się już ponad 70 firm i instytucji. W ubiegłorocznym konkursie wzięło łącznie udział 118 przedsiębiorstw, spośród których 4 zostały wyróżnione zwycięskimi statuetkami. Laureatami III edycji „Mamy w pracy” zostali: Ikea Group, Żywiec Zdrój S.A., Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim.

Jak wynika z danych ZUS, do listopada 2010 roku zaledwie 15 tys. młodych ojców zdecydowało się skorzystać z przysługującego im od stycznia 2010 roku tzw. urlopu ojcowskiego. Ojcowie – podobnie jak matki – boją się utraty pracy. Często też nie wiedzą o przysługującej im możliwości wzięcia urlopu w celu opieki nad dzieckiem.

– Niewielka liczba ojców, którzy skorzystali z urlopu ojcowskiego w 2010 roku tylko potwierdza słuszność idei konkursu „Mama w pracy”. Obowiązek łączenia pracy zawodowej z wychowaniem dziecka wciąż w większości spoczywa na kobiecie. Jak widać, rozwiązanie prawne w postaci wprowadzenia urlopu dla mężczyzn nie polepszyło sytuacji kobiet, które chcą łączyć macierzyństwo z rozwojem osobistym. Tym bardziej cieszy nas wciąż rosnące zainteresowanie pracodawców z różnych branż naszym konkursem. – przekonuje Izabela Schnell z Fundacji Świętego Mikołaja.

Celem konkursu „Mama w pracy” jest zwrócenie uwagi na trudności Polek w łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową oraz poprawienie sytuacji kobiet na rynku pracy. Plebiscyt obejmuje trzy kategorie firm: małe (poniżej 50 pracowników), średnie (od 50 do 500 zatrudnionych) oraz duże (ponad 500 pracowników). W pierwszym przypadku niezbędne jest wypełnienie internetowej ankiety przez co najmniej 10 pracownic, w drugim – przez minimum 30 zatrudnionych kobiet, a w trzecim – przez 100. Wyniki ankiet (wypełnianych przez kobiety anonimowo) zostaną zebrane w raport. Stanowi on informację zwrotną dla pracodawców, jak ich firmy postrzegane są przez pracujące tam kobiety.

Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin konkursu można pobrać na stronach internetowych Fundacji Świętego Mikołaja (www.mamawpracy.pl) oraz dziennika Rzeczpospolita (www.rp.pl). Udział w konkursie jest bezpłatny.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek