logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Miesiąc na zgłaszanie firm do konkursu „Mama w pracy”
20.01.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Miesiąc na zgłaszanie firm do konkursu „Mama w pracy”



28 lutego upływa termin nadsyłania zgłoszeń do IV edycji konkursu „Mama w pracy”, organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja wspólnie z Rzeczpospolitą oraz instytutem badawczym MillwardBrown SMG/KRC. Do udziału w akcji promującej aktywne zawodowo mamy zgłosiło się już ponad 70 firm i instytucji. W ubiegłorocznym konkursie wzięło łącznie udział 118 przedsiębiorstw, spośród których 4 zostały wyróżnione zwycięskimi statuetkami. Laureatami III edycji „Mamy w pracy” zostali: Ikea Group, Żywiec Zdrój S.A., Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim.

Jak wynika z danych ZUS, do listopada 2010 roku zaledwie 15 tys. młodych ojców zdecydowało się skorzystać z przysługującego im od stycznia 2010 roku tzw. urlopu ojcowskiego. Ojcowie – podobnie jak matki – boją się utraty pracy. Często też nie wiedzą o przysługującej im możliwości wzięcia urlopu w celu opieki nad dzieckiem.

– Niewielka liczba ojców, którzy skorzystali z urlopu ojcowskiego w 2010 roku tylko potwierdza słuszność idei konkursu „Mama w pracy”. Obowiązek łączenia pracy zawodowej z wychowaniem dziecka wciąż w większości spoczywa na kobiecie. Jak widać, rozwiązanie prawne w postaci wprowadzenia urlopu dla mężczyzn nie polepszyło sytuacji kobiet, które chcą łączyć macierzyństwo z rozwojem osobistym. Tym bardziej cieszy nas wciąż rosnące zainteresowanie pracodawców z różnych branż naszym konkursem. – przekonuje Izabela Schnell z Fundacji Świętego Mikołaja.

Celem konkursu „Mama w pracy” jest zwrócenie uwagi na trudności Polek w łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową oraz poprawienie sytuacji kobiet na rynku pracy. Plebiscyt obejmuje trzy kategorie firm: małe (poniżej 50 pracowników), średnie (od 50 do 500 zatrudnionych) oraz duże (ponad 500 pracowników). W pierwszym przypadku niezbędne jest wypełnienie internetowej ankiety przez co najmniej 10 pracownic, w drugim – przez minimum 30 zatrudnionych kobiet, a w trzecim – przez 100. Wyniki ankiet (wypełnianych przez kobiety anonimowo) zostaną zebrane w raport. Stanowi on informację zwrotną dla pracodawców, jak ich firmy postrzegane są przez pracujące tam kobiety.

Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin konkursu można pobrać na stronach internetowych Fundacji Świętego Mikołaja (www.mamawpracy.pl) oraz dziennika Rzeczpospolita (www.rp.pl). Udział w konkursie jest bezpłatny.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek