logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  28.08.2011

Miejsce od przyjaciela w autobusie



Już jutro rusza 2. edycja kampanii „Przyjacielu, ustąp miejsca”. Jej celem jest zachęcenie odbiorców do pomocy niepełnosprawnym współpasażerom. Realizując kampanię ZTM będzie uczyć użytkowników autobusów i tramwajów jak pomagać osobom z dysfunkcjami – oprócz ustępowania im miejsca.

Według szacunków w Warszawie mieszka ponad 180 tysięcy osób niepełnosprawnych. Zarząd Transportu Miejskiego pracuje nad tym, aby publiczny transport był dla nich coraz bardziej dostępny i przyjazny: w dni powszednie w godzinach szczytu, ponad 80% autobusów kursujących po stolicy to „niskopodłogowce”, poza szczytem – ponad 90%, a w dni świąteczne – są to wszystkie autobusy. Do końca 2011 roku z ulic znikną niedostępne dla osób na wózkach Ikarusy. W coraz większej liczbie tramwajów i autobusów montowane są wewnętrzne wyświetlacze i emitowane głosowe zapowiedzi przystanków. Przyciski w nowych pojazdach, a także np. wejścia do Punktów Obsługi Pasażerów ZTM oznakowano alfabetem Braille’a.

Oprócz inwestycji w tabor, ZTM postanowił popracować nad postawami swoich pasażerów. "Empatia, życzliwość, wyciągnięcie pomocnej dłoni nie wymagają wysiłku i stać na nie każdego z nas. Chcemy, aby efektem tej odsłony „Przyjacielu, ustąp miejsca” było rozwinięcie opracowanego podczas ubiegłorocznej edycji kampanii przewodnika, jak pomagać niepełnosprawnym. Liczymy na duży odzew ze strony pasażerów z dysfunkcjami, którzy wskażą bariery i sytuacje, które najbardziej utrudniają im życie w trakcie codziennych podróży. Chcemy, aby za naszym pośrednictwem, ich głos dotarły do użytkowników komunikacji miejskiej i żeby warszawiacy wzięli je sobie do serca." – tłumaczą nadawcy kampanii.

Celem akcji jest także uczulenie prowadzących pojazdy, aby dostrzegali niepełnosprawnych pasażerów. „Przechylenie” autobusu, w celu zniwelowania różnicy pomiędzy progiem a krawężnikiem, czy rozłożenie specjalnego podestu umożliwiającego wjazd wózkiem – to zadania, które powinny być traktowane nie tylko jako służbowy obowiązek, ale także jako zwykły odruch pomocy.

Pierwszy etap kampanii w tym roku, poświęcony bezpieczeństwu kobiet ciężarnych, został przeprowadzony w maju br.

Patronami medialnymi drugiego etapu kampanii „Przyjacielu, ustąp miejsca” są Radio dla Ciebie i portal kampaniespoleczne.pl.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Przyjacielu, ustąp miejsca
Czas:
2011.8.29
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
Adresaci:
Mieszkańcy Warszawy korzystający z transportu publicznego, kierowcy autobusów
Hasło kampani:
Przyjacielu, ustąp miejsca.





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 18.08.2022

    We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem


  • 12.08.2022

    Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?


  • 12.08.2022

    Konkurs Art Moves 2022 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty


  • 11.08.2022

    „Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek