Sekunda – tak krótka, że właściwie niezauważalna; odlicza się dni, godziny, ewentualnie minuty, co jednak może zdarzyć się w ciągu sekundy? Czasem właśnie na taką "chwilę" odwraca się wzrok czy zamyśla – właśnie to może zdecydować o przyszłości.
Kampania Road Safety Authority Ireland o nazwie "Anatomy of a split second" ("Anatomia ułamku sekundy") bardzo wymownie pokazuje czym właśnie może być taka chwila. Na początku można zaobserwować zwyczajne sytuacje, z pozoru nic nie znaczące jak przekładanie mięsa na grillu czy odbijanie piłki. Czynności te są wykonywane machinalnie, dlatego o nich się nie pamięta. Następnie spot kampanii przybliża do meritum sprawy. Pojawiają się jadące samochody na drodze. Wyraźnie zaznaczone zostaje mrugnięcie okiem, rozmowy podczas jazdy, odwracanie wzroku czy w końcu zjeżdżanie na przeciwny pas ruchu. Spojrzenie na telefon, które również zajmuje chwilę, spowodowało tragiczny wypadek.
Dynamiki dodaje muzyka, która uzupełnia całość przekazu. Kampania kończy się zdaniem "A split second is all it takes" ("Wystarczy ułamek sekundy").
Agnieszka Kozak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów