Matki przeciwko jeździe po pijanemu
Kanadyjska organizacja MADD – Mothers against drunk driving – od końca 2005 roku, ze szczególną intensyfikacją działań w okresie świąt Bożego Narodzenia, przez ponad rok prowadziła bardzo wyrazistą kampanię mającą na celu wyeliminowanie prowadzenia samochodu po wypiciu alkoholu lub zażyciu narkotyków. „Matki” są bardzo zdeterminowane i zapowiadają, że ich ambicją jest całkowite wyeliminowanie takich praktyk w Kanadzie. Zwłaszcza tak głupich, jak upijanie się po zdanych egzaminach i jeżdżenie po mieście samochodami.
Słynne są czerwone wstążki z napisem MADD przypominające o idei „Piłeś? Nie jedź” rozdawane przez wolontariuszy co roku w okresie świąt kierowcom by przywiązywali je do samochodów. W akcję zaangażowane są General Motors Canada i Bordertown Pontiac.
Za kreacje (outdoor i bardzo sugestywne plakaty w toaletach przypominające o konsekwencjach jazdy w stanie nietrzeźwym) odpowiedzialna była agencja Calder Bateman Communications. Siłą kampanii jest niewątpliwie nadawca, czyli matki, a także krewni i bliscy ofiar wypadków samochodowych. MADD powstało w 1990 roku by zapobiegać wypadkom drogowym i wspierać ofiary zarówno wypadków na drodze, jak i przestępczości w ogóle.
Według statystyk każdego dnia w Kanadzie giną 4 osoby w wypadku samochodowym spowodowanym przez pijanego kierowcę.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół