Wyzwanie polegało na przesunięciu terminu wejścia ustawy w życie z 1 września na 17 czerwca 2013, dzięki czemu rocznym urlopem rodzicielskim będą mogły zostać objęte wszystkie kobiety, które urodziły dzieci w roku 2013. Celem było także nakłonienie do wygospodarowania przez rząd dodatkowych 400 mln złotych na wypłaty z tytułu wydłużonych urlopów rodzicielskich dla ok 80 tys. rodzin. Głównym założeniem kampanii społecznej była emocjonalna perswazja matek na wszystkie grupy celowe w komunikacji pośredniej oraz bezpośredniej poprzez wewnętrzną siłę i jednocześnie subtelność matek. Działania lobbystyczne były skierowane kilkutorowo – do osób mających wpływ na decyzję premiera, tak więc kierowano się do Kancelarii Prezydenta i rządzącej koalicji. O poparcie każdego z polityków zabiegano w akcji „Spotkaj się ze swoim posłem”. Jedynym kanałem komunikacji był fanpage Matki 1 Kwartału 2013. Ważny w komunikacji okazał się „protest brzuszków”, gdzie powstała galeria zdjęć kobiecych brzuchów z datą porodu. W krótkim czasie wyłoniły się przedstawicielki na regiony w całej Polsce, które koordynowały akcję „Spotkaj się ze swoim posłem”. Dzięki merytorycznej rozmowie 3 Kwietnia uzyskały poparcie z Kancelarii Prezydenta, następnie 11 kwietnia spotkały się z w MPiPS z ministrem Władysławem Kosiniakiem-Kamyszem. W dniu 26 kwietnia odbyło się spotkanie z premierem. Przedstawiciele dysponowali koszulkami z logo Matek, a także wizytówkami i banerem. Zaangażowane osoby drukowały we własnym zakresie ulotki informacyjne o kampanii społecznej, które były rozdawane w przychodniach i porodówkach. Przesunięcie terminu wejścia ustawy zostało osiągnięte dzięki decyzji Premiera w dniu 26 kwietnia 2013, a także jednomyślnym głosowaniu w Sejmie 28 maja 2013 (409 posłów ZA uchwałą, 0 posłów przeciw). Rząd znalazł także dodatkowe środki finansowe. Więcej o akcji na stronie Konkursu.
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy