logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Maspex sprawdził wiedzę o bezpieczeństwie
28.11.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Maspex sprawdził wiedzę o bezpieczeństwie



Od 19 do 23 listopada w szkołach podstawowych odbył się Ogólnopolski Test Wiedzy o Bezpieczeństwie. W teście wzięło udział ponad 60 tysięcy pierwszoklasistów ze szkół podstawowych z całej Polski, które uczestniczą w programie „Klub Bezpiecznego Puchatka” organizowanego przez producenta kakao Puchatek. 

Test Wiedzy o Bezpieczeństwie przez cały tydzień odbywał się na stronie www.bezpiecznypuchatek.pl. Uczniowie klas I uzupełniali test na zajęciach w szkole, ale także w domu z rodzicami, którzy w ten sposób mogli dowiedzieć się, co ich dziecko wie na temat bezpieczeństwa. Najwyższą frekwencją mogą pochwalić się miasta: Warszawa, Gdańsk i Poznań, a najwięcej testów zostało wypełnionych w województwach: mazowieckim, śląskim i małopolskim.

Uczniowie klas I, rozwiązujący test, odpowiadali na 15 pytań dotyczących bezpieczeństwa w domu, w szkole i na drodze. Ponad połowa z nich bezbłędnie odpowiedziała na wszystkie pytania, a prawie wszyscy odpowiedzieli poprawnie na co najmniej 10 pytań. Dzieci nie miały problemu z pytaniami związanymi z przechodzeniem przez jezdnię. Natomiast okazało się, że najtrudniejsze pytania dotyczyły ujawniania swoich danych osobowych w internecie, otwierania drzwi nieznajomym i znajomości numerów alarmowych. Zadaniem Testu Wiedzy o Bezpieczeństwie było nie tylko sprawdzenie wiedzy, ale jednocześnie przypomnienie zasad bezpieczeństwa, tak więc dzieci, które wskazały błędną odpowiedź, pod koniec testu otrzymały informację, które z odpowiedzi są poprawne i jakie zachowania gwarantują im bezpieczeństwo.

Ogólnopolski Test Wiedzy o Bezpieczeństwie zrealizowany został w ramach programu edukacyjnego „Klub Bezpiecznego Puchatka”, który w tym roku organizowany jest po raz czwarty. Akcja kierowana jest do wszystkich szkół podstawowych w Polsce – nauczycieli, dzieci i ich rodziców. Program ma honorowy patronat Komendanta Głównego Policji i Kuratoriów Oświaty. Od września na podstawie otrzymanych materiałów pierwszoklasiści uczyli się, jak prawidłowo przechodzić przez drogę, dlaczego trzeba zapinać pasy i nosić elementy odblaskowe, jak bezpiecznie bawić się w domu, na podwórku czy szkolnym korytarzu.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek