logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Marzenie ściętej nogi
24.08.2009
Tematy: Opinie

Marzenie ściętej nogi



Wygląda jak kadr wyjęty z filmu z cyklu „Świt Żywych Trupów”, jak reklama nowej części „Piły X”, jak cokolwiek innego, ale nie jak kampania społeczna propagująca segregację śmieci. Kampania pod hasłem “Cutting trees cuts your life short. Recycle!” (Ścinanie drzew skraca Twoje życie. Odzyskuj!) jest częścią akcji „Reciclatorii” prowadzonej od kilku lat przez rumuńską agencję reklamową Odyssey Communication. Jest ona także twórcą wszystkich kreacji tej akcji. Początkowo była to kampania CSRowa, mająca skłonić pracowników firmy do segregacji odpadów, później do akcji dołączyli kooperanci agencji, w końcu akcja rozszerzyła się na cały kraj, a samo Odyssey Communication jest uznawane za eksperta w dziedzinie ekologii.

Do kampanii prasowej opracowano kreację przedstawiającą kadr rodem z horroru. Równo ucięte ludzkie nogi przechodzące po pasach, znad których wystają kikuty kości i błyszczące w brzasku porannego słońca mięśnie. W dolnym rogu ilustracji znajduje się wyjaśnienie – piła mechaniczna – sprawca całej tej masakry, a na niej hasło kampanii.

Największą zagadką pozostaje jak wygląda idea kreatywna tej kampanii: „ludzie są jak drzewa, jedni ścięci poniżej kolan inni trochę wyżej”, „jeśli nie będziesz segregował odpadków to Twoje życie będzie krótsze”, „metafora miasta – lasu, zobaczcie jak wygląda miasto gdyby ludzie byli ściętymi drzewami”? Można oczywiście próbować tłumaczyć hasło, bo rzeczywiście wycinanie drzew powoduje, że mniej gazów cieplarnianych jest filtrowanych, globalny klimat się ociepla, są kataklizmy etc. etc. Potrzebny byłby jednak Al Gore w każdej gazecie, który by to wszystko wytłumaczył i odkręcił.

Wygląda na to, że jest to jedna z tych reklam, pod którą znajdować się powinno votum „kreatywni sobie”.
M. Świejkowski








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek