logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  24.08.2009

Marzenie ściętej nogi



Wygląda jak kadr wyjęty z filmu z cyklu „Świt Żywych Trupów”, jak reklama nowej części „Piły X”, jak cokolwiek innego, ale nie jak kampania społeczna propagująca segregację śmieci. Kampania pod hasłem “Cutting trees cuts your life short. Recycle!” (Ścinanie drzew skraca Twoje życie. Odzyskuj!) jest częścią akcji „Reciclatorii” prowadzonej od kilku lat przez rumuńską agencję reklamową Odyssey Communication. Jest ona także twórcą wszystkich kreacji tej akcji. Początkowo była to kampania CSRowa, mająca skłonić pracowników firmy do segregacji odpadów, później do akcji dołączyli kooperanci agencji, w końcu akcja rozszerzyła się na cały kraj, a samo Odyssey Communication jest uznawane za eksperta w dziedzinie ekologii.

Do kampanii prasowej opracowano kreację przedstawiającą kadr rodem z horroru. Równo ucięte ludzkie nogi przechodzące po pasach, znad których wystają kikuty kości i błyszczące w brzasku porannego słońca mięśnie. W dolnym rogu ilustracji znajduje się wyjaśnienie – piła mechaniczna – sprawca całej tej masakry, a na niej hasło kampanii.

Największą zagadką pozostaje jak wygląda idea kreatywna tej kampanii: „ludzie są jak drzewa, jedni ścięci poniżej kolan inni trochę wyżej”, „jeśli nie będziesz segregował odpadków to Twoje życie będzie krótsze”, „metafora miasta – lasu, zobaczcie jak wygląda miasto gdyby ludzie byli ściętymi drzewami”? Można oczywiście próbować tłumaczyć hasło, bo rzeczywiście wycinanie drzew powoduje, że mniej gazów cieplarnianych jest filtrowanych, globalny klimat się ociepla, są kataklizmy etc. etc. Potrzebny byłby jednak Al Gore w każdej gazecie, który by to wszystko wytłumaczył i odkręcił.

Wygląda na to, że jest to jedna z tych reklam, pod którą znajdować się powinno votum „kreatywni sobie”.
M. Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek