logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Ekologia i środowisko
   ──────  17.01.2011

Martwe ryby wyrzucane są za burtę

Your browser does not support the video tag.


Milion ton martwych ryb, nadających się do jedzenia, jest co roku z powrotem wyrzucana do morza. Na jednego przeznaczonego do konsumpcji dorsza przypada tysiące nieżywych ryb usuwanych do morza chwilę po ich złowieniu. Kłamstwo, czy szaleństwo? To fakt, któremu walkę wypowiada kampania Fish Fight Europe.

Powodem odrzutów zdrowych, pełnowartościowych zwierząt są tzw. kwoty jakie Unia Europejska nakłada na rybaków. Zgodnie z obowiązującym prawem połowy nie mogą wybiegać poza limity ustalone dla danego gatunku ryb. W rybołówstwie mieszanym nie ma możliwości wyławiana tylko jednego gatunku, tak więc wszystkie inne ryby wpadające przy okazji w sieci lub te, których jest w nadmiarze, są po prostu wyrzucane. 

Akcję skierowaną przeciwko absurdalnemu marnowaniu ton ryb rozpoczął w Wielkiej Brytanii Hugh Fearnley-Whittingstall w styczniu 2011r.  Wielbiciel zdrowego oraz etycznego odżywiania się pokazał opinii publicznej, w jaki sposób dochodzi co roku do milionowych odrzutów niepotrzebnych ryb oraz rozpoczął promowanie mniej znanych gatunków, aby zrównoważyć połowy. Do akcji przyłączyli się znani kucharze-celebryci: Jamie Oliver i Gordon Ramsay. W Polsce ideę kampanii promuje Robert Makłowicz.

O przebiegu kampanii nakręcono 4-minutowy film, który mozna obejrzeć tutaj.

Na stronie www.fishfight.pl znajduje się polska wersja petycji skierowanej do Parlamentu Europejskiego, pod którą mogą podpisać wszyscy sprzeciwiający się bezprawnemu zabijaniu morskich ryb. Dotychczas podpisało ją ponad 766 tys. osób – potrzebne jest 2 miliony podpisów.
A. Stachowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Fish Fight Europe
Czas:
2011.1.10
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania
Nadawca:
Hugh Fearnley-Whittingstall
Media:
Internet
Adresaci:
Ogół społeczeństwa





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek