logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Ekologia i środowisko
   ──────  17.01.2011

Martwe ryby wyrzucane są za burtę

Your browser does not support the video tag.


Milion ton martwych ryb, nadających się do jedzenia, jest co roku z powrotem wyrzucana do morza. Na jednego przeznaczonego do konsumpcji dorsza przypada tysiące nieżywych ryb usuwanych do morza chwilę po ich złowieniu. Kłamstwo, czy szaleństwo? To fakt, któremu walkę wypowiada kampania Fish Fight Europe.

Powodem odrzutów zdrowych, pełnowartościowych zwierząt są tzw. kwoty jakie Unia Europejska nakłada na rybaków. Zgodnie z obowiązującym prawem połowy nie mogą wybiegać poza limity ustalone dla danego gatunku ryb. W rybołówstwie mieszanym nie ma możliwości wyławiana tylko jednego gatunku, tak więc wszystkie inne ryby wpadające przy okazji w sieci lub te, których jest w nadmiarze, są po prostu wyrzucane. 

Akcję skierowaną przeciwko absurdalnemu marnowaniu ton ryb rozpoczął w Wielkiej Brytanii Hugh Fearnley-Whittingstall w styczniu 2011r.  Wielbiciel zdrowego oraz etycznego odżywiania się pokazał opinii publicznej, w jaki sposób dochodzi co roku do milionowych odrzutów niepotrzebnych ryb oraz rozpoczął promowanie mniej znanych gatunków, aby zrównoważyć połowy. Do akcji przyłączyli się znani kucharze-celebryci: Jamie Oliver i Gordon Ramsay. W Polsce ideę kampanii promuje Robert Makłowicz.

O przebiegu kampanii nakręcono 4-minutowy film, który mozna obejrzeć tutaj.

Na stronie www.fishfight.pl znajduje się polska wersja petycji skierowanej do Parlamentu Europejskiego, pod którą mogą podpisać wszyscy sprzeciwiający się bezprawnemu zabijaniu morskich ryb. Dotychczas podpisało ją ponad 766 tys. osób – potrzebne jest 2 miliony podpisów.
A. Stachowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Fish Fight Europe
Czas:
2011.1.10
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania
Nadawca:
Hugh Fearnley-Whittingstall
Media:
Internet
Adresaci:
Ogół społeczeństwa





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek