logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Martwe ryby wyrzucane są za burtę
17.01.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Ekologia i środowisko

Martwe ryby wyrzucane są za burtę

Your browser does not support the video tag.


Milion ton martwych ryb, nadających się do jedzenia, jest co roku z powrotem wyrzucana do morza. Na jednego przeznaczonego do konsumpcji dorsza przypada tysiące nieżywych ryb usuwanych do morza chwilę po ich złowieniu. Kłamstwo, czy szaleństwo? To fakt, któremu walkę wypowiada kampania Fish Fight Europe.

Powodem odrzutów zdrowych, pełnowartościowych zwierząt są tzw. kwoty jakie Unia Europejska nakłada na rybaków. Zgodnie z obowiązującym prawem połowy nie mogą wybiegać poza limity ustalone dla danego gatunku ryb. W rybołówstwie mieszanym nie ma możliwości wyławiana tylko jednego gatunku, tak więc wszystkie inne ryby wpadające przy okazji w sieci lub te, których jest w nadmiarze, są po prostu wyrzucane. 

Akcję skierowaną przeciwko absurdalnemu marnowaniu ton ryb rozpoczął w Wielkiej Brytanii Hugh Fearnley-Whittingstall w styczniu 2011r.  Wielbiciel zdrowego oraz etycznego odżywiania się pokazał opinii publicznej, w jaki sposób dochodzi co roku do milionowych odrzutów niepotrzebnych ryb oraz rozpoczął promowanie mniej znanych gatunków, aby zrównoważyć połowy. Do akcji przyłączyli się znani kucharze-celebryci: Jamie Oliver i Gordon Ramsay. W Polsce ideę kampanii promuje Robert Makłowicz.

O przebiegu kampanii nakręcono 4-minutowy film, który mozna obejrzeć tutaj.

Na stronie www.fishfight.pl znajduje się polska wersja petycji skierowanej do Parlamentu Europejskiego, pod którą mogą podpisać wszyscy sprzeciwiający się bezprawnemu zabijaniu morskich ryb. Dotychczas podpisało ją ponad 766 tys. osób – potrzebne jest 2 miliony podpisów.
A. Stachowska



Nazwa kampanii:
Fish Fight Europe
Czas:
2011.1.10
Nadawca:
Hugh Fearnley-Whittingstall
Media:
Internet
Adresaci:
Ogół społeczeństwa





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek