logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Mars wspiera wytwórców kakao
12.04.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Mars wspiera wytwórców kakao



12 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Czekolady. Czekoladowe batony i inne słodkie przekąski powstają z ziaren kakaowca, którego uprawa możliwa jest tylko w wąskim pasie równikowym o szerokości 15o na północ lub południe od równika. Zła sytuacja ekonomiczna rolników sprawia, że bez zewnętrznego wsparcia plantacje nie mają szans na przetrwanie. Według szacunków do 2020 roku popyt na nasiona kakaowców wzrośnie do 4 mln ton rocznie, co oznacza, że przewyższy podaż o prawie 1 mln ton. Tymczasem ponad 90% kakao pochodzi z niewielkich, rodzinnych gospodarstw o niskiej wydajności, które zmagają się z takimi problemami jak brak dostępności sadzonek, nawozów i zła sytuacja ekonomiczna.

35% kakao pochodzi z Wybrzeża Kości Słoniowej, a najwięcej tego surowca dostarczają rolnicy z miejscowości Soubré. Jednak trudności związane z uprawą kakao sprawiają, że młodzi ludzie nie wiążą z rolnictwem swojej przyszłości i coraz częściej opuszczają rodzinne gospodarstwa, udając się na poszukiwania pracy w mieście.

Celem programu Wizja Zmian (z ang. Vision for Change), realizowanego przez firmę Mars Inc., jest pomoc rolnikom w wyjściu z ubóstwa i uzyskaniu dostępu do edukacji i opieki zdrowotnej. Wsparciem objęci są nie tylko rolnicy, ale całe rodziny. Program pomaga dzieciom rolników w regularnie uczęszczać na zajęcia szkolne. Prowadzone są także projekty szkoleniowe, skierowane na rozwój zawodowy kobiet. Dzięki dostępowi do edukacji wiele kobiet przejmuje inicjatywę we własnych społecznościach, stając się liderkami lokalnych projektów rozwojowych i zachęcając innych do podejmowania nowych form działalności, aby zapewnić lepszą jakość życia rodzinom i sąsiadom.

Dzięki szkoleniom zorganizowanym w 2011 roku w Indonezji dla rolników z zachodniej Afryki, plantatorzy poznali techniki rekultywacji starzejących się upraw kakao, takie jak nowe praktyki szczepień. Dzięki szczepieniu oraz zastosowaniu nawozów wydajność może wzrosnąć z 400 do nawet 1500 kg/ha rocznie. W przeszłości z 20 hektarów plantacji otrzymywano 10 ton kakao. Dzięki znajomości technik szczepienia drzew wydajność upraw na Wybrzeżu Kości Słoniowej wzrosła czterokrotnie – dziś 10 ton tego surowca może dostarczyć zaledwie 5 hektarowe gospodarstwo. Oszczędność powierzchni przeznaczonej pod plantacje kakaowców daje teraz rolnikom możliwość uprawy także innych roślin, np. pszenicy lub kukurydzy.

W ramach programu Wizja Zmian na Wybrzeżu Kości Słoniowej powstało także 13 Centrów Rozwoju Kakao (ang. Cocoa Developement Centers), które dostarczają plantatorom sadzonki i technologie, wspomagające rozwój upraw. Do 2020 tylko na Wybrzeżu Kości Słoniowej ma powstać 75 takich ośrodków, które udzielą wsparcia 150.000 rolników.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek