logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  12.04.2013

Mars wspiera wytwórców kakao



12 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Czekolady. Czekoladowe batony i inne słodkie przekąski powstają z ziaren kakaowca, którego uprawa możliwa jest tylko w wąskim pasie równikowym o szerokości 15o na północ lub południe od równika. Zła sytuacja ekonomiczna rolników sprawia, że bez zewnętrznego wsparcia plantacje nie mają szans na przetrwanie. Według szacunków do 2020 roku popyt na nasiona kakaowców wzrośnie do 4 mln ton rocznie, co oznacza, że przewyższy podaż o prawie 1 mln ton. Tymczasem ponad 90% kakao pochodzi z niewielkich, rodzinnych gospodarstw o niskiej wydajności, które zmagają się z takimi problemami jak brak dostępności sadzonek, nawozów i zła sytuacja ekonomiczna.

35% kakao pochodzi z Wybrzeża Kości Słoniowej, a najwięcej tego surowca dostarczają rolnicy z miejscowości Soubré. Jednak trudności związane z uprawą kakao sprawiają, że młodzi ludzie nie wiążą z rolnictwem swojej przyszłości i coraz częściej opuszczają rodzinne gospodarstwa, udając się na poszukiwania pracy w mieście.

Celem programu Wizja Zmian (z ang. Vision for Change), realizowanego przez firmę Mars Inc., jest pomoc rolnikom w wyjściu z ubóstwa i uzyskaniu dostępu do edukacji i opieki zdrowotnej. Wsparciem objęci są nie tylko rolnicy, ale całe rodziny. Program pomaga dzieciom rolników w regularnie uczęszczać na zajęcia szkolne. Prowadzone są także projekty szkoleniowe, skierowane na rozwój zawodowy kobiet. Dzięki dostępowi do edukacji wiele kobiet przejmuje inicjatywę we własnych społecznościach, stając się liderkami lokalnych projektów rozwojowych i zachęcając innych do podejmowania nowych form działalności, aby zapewnić lepszą jakość życia rodzinom i sąsiadom.

Dzięki szkoleniom zorganizowanym w 2011 roku w Indonezji dla rolników z zachodniej Afryki, plantatorzy poznali techniki rekultywacji starzejących się upraw kakao, takie jak nowe praktyki szczepień. Dzięki szczepieniu oraz zastosowaniu nawozów wydajność może wzrosnąć z 400 do nawet 1500 kg/ha rocznie. W przeszłości z 20 hektarów plantacji otrzymywano 10 ton kakao. Dzięki znajomości technik szczepienia drzew wydajność upraw na Wybrzeżu Kości Słoniowej wzrosła czterokrotnie – dziś 10 ton tego surowca może dostarczyć zaledwie 5 hektarowe gospodarstwo. Oszczędność powierzchni przeznaczonej pod plantacje kakaowców daje teraz rolnikom możliwość uprawy także innych roślin, np. pszenicy lub kukurydzy.

W ramach programu Wizja Zmian na Wybrzeżu Kości Słoniowej powstało także 13 Centrów Rozwoju Kakao (ang. Cocoa Developement Centers), które dostarczają plantatorom sadzonki i technologie, wspomagające rozwój upraw. Do 2020 tylko na Wybrzeżu Kości Słoniowej ma powstać 75 takich ośrodków, które udzielą wsparcia 150.000 rolników.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek