logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Mam czas rozmawiać (nie tylko)podczas Światowego Dnia AIDS
02.12.2018
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Mam czas rozmawiać (nie tylko)podczas Światowego Dnia AIDS



1 grudnia obchodzimy Dzień Walki z AIDS. Od 30 lat na całym świecie tego dnia organizowane są konferencje i wydarzenia, które promują anonimowe badania w kierunku obecności wirusa HIV. W Polsce, do podjęcia społecznego dialogu dotyczącego konieczności testowania w kierunku HIV, zachęcają inicjatorzy kampanii „Mam czas rozmawiać (#mamczasrozmawiac)”. Inicjatywa powstała w 2017r. po raz kolejny przypomina o wykonaniu profilaktycznych testów diagnostycznych i podejmuje działania edukacyjne. Kampania realizowana jest przez Krajowe Centrum ds. AIDS działające w imieniu Ministra Zdrowia.

HIV to skrót od angielskiej nazwy wirusa nabytego upośledzenia odporności (z ang. Human lmmunodeficiency Virus). HIV namnaża się i niszczy układ odpornościowy zakażonej osoby, który po pewnym czasie przestaje chronić organizm przed chorobami. W Polsce od początku epidemii HIV wykryto ponad 22 tys. zakażeń, ale liczba niezdiagnozowanych może być znacznie wyższa. Co roku odnotowanych jest około 1200 zakażeń wirusem, a codziennie o zarażeniu dowiadują się średnio trzy osoby. Jedna trzecia z nich to ludzie młodzi, poniżej 30 roku życia, ale wzrasta też liczba w gronie osób 50+. Osoba, która nie wie, że żyje z HIV, może zachorować na AIDS. Może też zakażać innych. Dlatego tak istotnym w walce z chorobą jest przeprowadzenie testów diagnostycznych. Warto się testować! – przypominają organizatorzy kampanii „Mam czas rozmawiać”.

mam czas rozmawiać

Mam czas rozmawiać o teście na HIV W piątek, 23 listopada 2018 r., rusza Europejski Tydzień Testowania na HIV, a wraz z nim kolejna odsłona kampanii edukacyjnej Krajowego Centrum ds. AIDS „Mam czas rozmawiać (#mamczasrozmawiac)”, promująca dialog o tym dlaczego, kiedy i po co powinniśmy wykonać test. https://mamczasrozmawiac.aids.gov.pl

Opublikowany przez Medicus Środa, 28 listopada 2018

Kampania pod hasłem: „Mam czas rozmawiać” (#mamczasrozmawiac)  powstała, by stać się  inspiracją do podjęcia w rodzinie dialogu międzypokoleniowego o zdrowiu.

W roku 2018 działania przeprowadzono w dwóch częściach – w czerwcu 2018 r., w dniach: 8-15.06.2018 r.; oraz na przełomie listopada i grudnia 2018 r., w dniach: 23-30.11.2018 r. (podczas Europejskiego Tygodnia Testowania), a także 1.12.2018 r. (podczas Światowego Dnia AIDS). (szczegółowe informacje udostępnione są TUTAJ)

Jednym z głównych założeń kampanii jest promocja edukacji na temat HIV/AIDS oraz chorób przenoszonych drogą płciową, aby miała ona swój początek w rodzinie i była dostosowana do wieku i potrzeb odbiorców. W tym celu w dniach 30 listopada oraz 1 grudnia 2018 r. umieszczono w postaci banneru, w ogólnopolskiej, regionalnej i lokalnej prasie na terenie całej Polski, informacje o  stronie internetowej Krajowego Centrum ds. AIDS: https://aids.gov.pl, oraz Światowym Dniu AIDS, przypadającym 1 grudnia razem z „Czerwoną kokardką”, symbolem solidarności z osobami żyjącymi z HIV i AIDS, ich rodzinami i przyjaciółmi. Najważniejsze informacje o HIV oraz przykładowe „Minirozmówki rodzinne” są dostępne na stronie internetowej kampanii.

„Czerwona kokardka” to symbol solidarności z osobami żyjącymi z HIV i AIDS, ich rodzinami i przyjaciółmi. Symbolizuje poświęcenie i zaangażowanie w walkę z AIDS. Stanowi pierwszy krok na drodze upowszechnienia problematyki HIV i AIDS.

Czerwona kokardka gościła również na naszym budynku 🙂 myślę, że chociaż część przechodniów zastanowi się co ona…

Opublikowany przez Wolontariat – "Bądź z Nami" Niedziela, 2 grudnia 2018

W ramach dodatkowych aktywności kampanijnych przygotowano następujące działania:

  • wyprodukowano nowy spot telewizyjny z udziałem znanej i cenionej aktorki Marii Seweryn;
  • opracowano nowy projekt graficzny plakatu promującego testowanie w kierunku HIV;
  • zaplanowano działania informacyjno-promocyjne w Internecie, które będą prowadzone równolegle do działań medialnych w tradycyjnych mediach. Posty na Facebooku, Instagramie oraz wpisy na blogach uświadomią, dlaczego z bliskimi warto i trzeba rozmawiać o wszystkim;
  • do międzypokoleniowych rozmów o zdrowiu, w tym właśnie o chorobach przenoszonych drogą płciową takich jak HIV, będą zachęcać m.in. spoty emitowane w TVP, komunikacji miejskiej, placówkach medycznych, na terenie dworców PKP,  sieci kin w całej Polsce oraz na portalach informacyjnych w Internecie, takich jak wp.pl, gazeta.pl, interia.pl.;

Warto pamiętać, że test w kierunku HIV można wykonać bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania w 30 punktach w całej Polsce przez cały rok, a nie tylko w czasie Tygodnia Testowania. Pracują w nich wysoko wykwalifikowani doradcy niosący profesjonalną pomoc. Każdy z odwiedzających Punkt ma możliwość poufnej rozmowy zarówno przed, jak i po wykonaniu testu. Adresy i godziny otwarcia punktów konsultacyjno-diagnostycznych są dostępne na stronie internetowej.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronach organizatorów – Krajowego Centrum ds. AIDS www.aids.gov.pl

zdrowie hiv promocja zdrowia profilaktyka Krajowe Centrum ds. AIDS AIDS Mam czas rozmawiać #mamczasrozmawiac”







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek