Mimo, że Polacy lubią robić zakupy w małych sklepach „za rogiem”, ostatnie badania pokazują, że liczba małych sklepów rocznie maleje o ok.10%, a jedna trzecia z nich bankrutuje. Aby wspierać niezależne sklepy spożywcze, w lipcu ruszyła ogólnopolska akcja pod hasłem „Tu mieszkam, tu kupuję”, zorganizowana przez MAKRO Cash & Carry. Jest ona realizowana pod hasłem „Kupując po sąsiedzku, wspierasz swoich”.
Celem akcji jest popularyzacja kultury robienia zakupów w małych sklepach spożywczych wśród mieszkańców Polski, a także wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu. Projekt zakłada również edukację przedsiębiorców prowadzących tego typu sklepy.
Akcja o zbliżonym charakterze z powodzeniem realizowana jest
od kilku lat w Wielkiej Brytanii. Dotychczas do udziału w programie zgłosiło się ponad 4 tysiące sklepów. Właściciele sklepów, którzy zgłoszą się do programu poprzez stronę internetową, otrzymają pakiet materiałów do wykorzystania w swojej placówce, m.in. plakat informujący o akcji i tabliczkę „otwarte/zamknięte” do umieszczenia na drzwiach sklepu.
Akcję wspierają: Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług oraz Slow Food Polska. Do końca listopada patronat medialny nad akcją sprawuje Wydawnictwo Polskapresse.
Więcej informacji o akcji na www.tumieszkamtukupuje.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”