Mimo, że Polacy lubią robić zakupy w małych sklepach „za rogiem”, ostatnie badania pokazują, że liczba małych sklepów rocznie maleje o ok.10%, a jedna trzecia z nich bankrutuje. Aby wspierać niezależne sklepy spożywcze, w lipcu ruszyła ogólnopolska akcja pod hasłem „Tu mieszkam, tu kupuję”, zorganizowana przez MAKRO Cash & Carry. Jest ona realizowana pod hasłem „Kupując po sąsiedzku, wspierasz swoich”.
Celem akcji jest popularyzacja kultury robienia zakupów w małych sklepach spożywczych wśród mieszkańców Polski, a także wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu. Projekt zakłada również edukację przedsiębiorców prowadzących tego typu sklepy.
Akcja o zbliżonym charakterze z powodzeniem realizowana jest
od kilku lat w Wielkiej Brytanii. Dotychczas do udziału w programie zgłosiło się ponad 4 tysiące sklepów. Właściciele sklepów, którzy zgłoszą się do programu poprzez stronę internetową, otrzymają pakiet materiałów do wykorzystania w swojej placówce, m.in. plakat informujący o akcji i tabliczkę „otwarte/zamknięte” do umieszczenia na drzwiach sklepu.
Akcję wspierają: Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług oraz Slow Food Polska. Do końca listopada patronat medialny nad akcją sprawuje Wydawnictwo Polskapresse.
Więcej informacji o akcji na www.tumieszkamtukupuje.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku