logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje, Kampanie, Indonezja, Nigeria, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  21.11.2022

„Make a Splash!” – GROHE i UNICEF zapewniają dostęp do rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji



Dostęp do czystych, bezpiecznych toalet lub możliwość umycia rąk to coś, co dla większości z nas wydaje się standardem higieny. Niestety, 1,69 miliarda ludzi na całym świecie nie ma dostępu do podstawowych urządzeń sanitarnych. Według danych pochodzących ze Wspólnego Programu WHO i UNICEF do Monitorowania Zaopatrzenia w Wodę i Sanitacji (Joint Monitoring Programme for Water Supply, Sanitation and Hygiene) 496 milionów regularnie korzysta z „toalety” na zewnątrz, a 30% populacji świata nie ma w domu do dyspozycji urządzeń z bieżącą wodą oraz mydłem.

Tę sytuację ma szansę usprawnić globalne partnerstwo pomiędzy marką GROHE, producentem armatury sanitarnej, oraz organizacją UNICEF w ramach inicjatywy „Make a Splash!”. Od maja do sierpnia 2021 roku marka GROHE przeprowadziła kampanię pod hasłem „Obudź swoją energię” („Energy for Life”), która objęła 13 krajów na terenie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki. Założenie było proste: za każdy sprzedany prysznic lub baterię termostatyczną GROHE przekazywano 1 euro na wsparcie akcji „Make a Splash!”. Łącznie udało się zebrać 1,2 mln euro, które przeznaczono bezpośrednio na działania partnerskie, wspierające społeczności w Nigerii i Indonezji – krajach, w których ludzie cierpią z powodu braku dostępu do podstawowych albo bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.

UNICEF szacuje, że prawie 77,8 mln ludzi w Nigerii korzysta z toalety na otwartej przestrzeni lub ma dostęp jedynie do mało zaawansowanych rozwiązań sanitarnych. Akcja „Make a Splash!” ma przynieść poprawę warunków higienicznych dla 1,5 miliona obywateli tego kraju. UNICEF oprócz prowadzenia programów edukacyjnych będzie współpracował z nigeryjskim rządem w celu optymalizacji rynków sanitarnych i zapewnienia konsumentom dostępu do odpowiednich produktów. Dzięki temu dodatkowe 250 000 osób będzie mogło korzystać z lepszych usług wodno-sanitarnych.

W Indonezji 80% gospodarstw domowych ma co prawda dostęp do podstawowych rozwiązań sanitarnych, ale mniej niż 1/10 korzysta z urządzeń bezpiecznych. Działania podejmowane w ramach akcji „Make a Splash!” mają przede wszystkim zwiększyć skalę korzystania z bezpiecznych usług w tym kraju poprzez rozwój odpowiednich rozwiązań oraz zaangażowanie sektora prywatnego. Wkład marki GROHE w inicjatywę wpłynie na poprawę jakości warunków wodno-sanitarnych nawet 250 000 ludzi.

Ułatwienie dostępu do usług sanitarnych poprzez zwiększenie ich dostępności i przystępności może uratować życie wielu dzieci, pozytywnie wpływając na ich zdrowie, edukację i możliwości ekonomiczne – mówi Maniza Zaman, przedstawicielka UNICEF w Indonezji. – Nasza współpraca z GROHE połączy partnerów rządowych, przedsiębiorców, dostawców i instytucje finansowe, aby pomóc przyspieszyć dostęp do bezpiecznych urządzeń sanitarnych dla milionów ludzi, co pozwoli znacznie większej liczbie dzieci żyć i rozwijać się w czystym, zdrowym środowisku.

Więcej na temat akcji Make a Splash! można dowiedzieć się TUTAJ.

NGO   |  unicef   |  dzieci   |  zdrowie   |  woda   |  Ekologia i środowisko   |  Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji   |  higiena   |  GROHE   | 


Nazwa kampanii:
Make a Splash!
Czas:
2022.11.18
Tematy:
Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Indonezja, Nigeria
Nadawca:
GROHE, UNICEF





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 14.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 13.01.2023

    Inflacja z ogromnym wpływem na zmiany w zachowaniach Polaków


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek