logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  28.01.2015

Łzy modowych blogerów

Your browser does not support the video tag.


Trójka nastolatków prowadzących blogi poświęcone modzie wzięła udział w reality show wyprodukowanym przez norweski dziennik „Aftenposten”. Anniken Jørgensen, Frida Ottesen i Ludvig Hambro zostali wysłani do Kambodży, by przez miesiąc przyjrzeć się rzeczywistości w jednej z tamtejszych fabryk tekstylnych.

5 odcinków programu „Sweatshop – Deadly fashion”, dostępnych online na stronie dziennika, miało być głosem w dyskusji na temat warunków pracy w azjatyckich fabrykach. Reżyser, Joakim Kleven, wyjaśnia, że celem było zwrócenie uwagi norweskiej młodzieży na to, skąd biorą się tak chętnie przez nich kupowane ubrania.

Uczestnicy odwiedzili robotników w ich domach, wykonywali te same prace, zmierzyli się też z zadaniem przygotowania jedzenia dla całej ekipy telewizyjnej za dzienną stawkę jaką otrzymywali (3 dolary dla każdego z nich, razem 9). Blogerzy byli zszokowani ciężką pracą, bardzo niskimi płacami i złymi warunkami mieszkaniowymi pracowników w Phnom Penh. Anniken Jørgensen udało się później spotkać z szefostwem H&M – popularnej marki odzieżowej ze Skandynawii – i opowiedzieć o swoich wrażeniach. Inny uczestnik stwierdził: Myślisz, że zdajesz sobie sprawę z tego, że tam jest źle, ale nie wiesz, jak źle, dopóki tego nie zobaczysz, zauważył także, że warunki pracy w innych fabrykach mogą być jeszcze trudniejsze.

Twórcy podają, że do tej pory program uzyskał ponad 1,5 mln wyświetleń, wzbudził także zainteresowanie na świecie (jest dostępny z angielskimi i hiszpańskimi napisami), a dzięki niemu problem przemysłu odzieżowego w Azji był dyskutowany także w norweskim parlamencie. Ludzie przemówili, nie akceptują zabójczej mody – podsumowuje Kleven.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 04.05.2022

    Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek