logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Łzy modowych blogerów
28.01.2015
Tematy: Opinie

Łzy modowych blogerów

Your browser does not support the video tag.


Trójka nastolatków prowadzących blogi poświęcone modzie wzięła udział w reality show wyprodukowanym przez norweski dziennik „Aftenposten”. Anniken Jørgensen, Frida Ottesen i Ludvig Hambro zostali wysłani do Kambodży, by przez miesiąc przyjrzeć się rzeczywistości w jednej z tamtejszych fabryk tekstylnych.

5 odcinków programu „Sweatshop – Deadly fashion”, dostępnych online na stronie dziennika, miało być głosem w dyskusji na temat warunków pracy w azjatyckich fabrykach. Reżyser, Joakim Kleven, wyjaśnia, że celem było zwrócenie uwagi norweskiej młodzieży na to, skąd biorą się tak chętnie przez nich kupowane ubrania.

Uczestnicy odwiedzili robotników w ich domach, wykonywali te same prace, zmierzyli się też z zadaniem przygotowania jedzenia dla całej ekipy telewizyjnej za dzienną stawkę jaką otrzymywali (3 dolary dla każdego z nich, razem 9). Blogerzy byli zszokowani ciężką pracą, bardzo niskimi płacami i złymi warunkami mieszkaniowymi pracowników w Phnom Penh. Anniken Jørgensen udało się później spotkać z szefostwem H&M – popularnej marki odzieżowej ze Skandynawii – i opowiedzieć o swoich wrażeniach. Inny uczestnik stwierdził: Myślisz, że zdajesz sobie sprawę z tego, że tam jest źle, ale nie wiesz, jak źle, dopóki tego nie zobaczysz, zauważył także, że warunki pracy w innych fabrykach mogą być jeszcze trudniejsze.

Twórcy podają, że do tej pory program uzyskał ponad 1,5 mln wyświetleń, wzbudził także zainteresowanie na świecie (jest dostępny z angielskimi i hiszpańskimi napisami), a dzięki niemu problem przemysłu odzieżowego w Azji był dyskutowany także w norweskim parlamencie. Ludzie przemówili, nie akceptują zabójczej mody – podsumowuje Kleven.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek