logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Łyse jest piękne – ruszyła kampania wspierająca kobiety chore onkologicznie
30.10.2019
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Komunikacja w rodzinie, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym

Łyse jest piękne – ruszyła kampania wspierająca kobiety chore onkologicznie



„Nadal jestem sobą. Jestem wyjątkowa” to przewodnia myśl najnowszej kampanii społecznej Fundacji Urszuli Smok „Podaruj Życie”. Projekt porusza problem kobiet chorych onkologicznie, które w trakcie leczenia utraciły włosy.

Jednym z następstw leczenia choroby nowotworowej jest wypadanie włosów. Często jednak nie uświadamiamy sobie, jak dużym jest to problemem, szczególnie dla kobiet. Włosy traktowane są bowiem jako atrybut kobiecości, dlatego często kobiety razem z włosami tracą poczucie własnej wartości.

Chociaż nasze społeczeństwo akceptuje łysiejących mężczyzn, podobny problem u pań to cały czas powód do wstydu. Bardzo często pacjentki odczuwają nacisk ze strony rodziny, która zachęca do noszenia peruki, generalnie do wszelakiego zakrywania łysej głowy. Celem naszej kampanii jest odczarowanie tematu tabu. Pokazanie kobietom, które chwilowo lub na stałe utraciły włosy, że piękno jest w nich, w ich oczach, sercu, duszy. Że bycie łysą może też być modne i piękne. Marzy nam się, aby kobieta bez włosów miała społeczną wolność wyboru. Przykładowo – przed wyjściem z domu mogłaby sobie pozwolić na decyzję: dzisiaj będę ruda albo blondynką, a może pokaże się z tatuażem na głowie, lub też zrobię sobie szałowy makijaż i wyjdę z domu z łysą głową – tłumaczy Urszula Smok, prezes Fundacji i pomysłodawczyni kampanii.

Projekt wspierają nie tylko pacjentki oddziałów hematologicznych i onkologicznych z kraju i zagranicy, ale również wiele polskich gwiazd, którzy w krótkich nagraniach, przygotowanych na potrzeby kampanii, opowiadają, czym dla nich jest kobiecość. Są to m.in.: Patrycja Markowska:

Magdalena Różczka:

Paweł Domagała:

oraz Marta Chodorowska, Martyna Kliszewska, Łukasz Nowicki i Jakub Przebindowski.

Ambasadorką akcji jest Urszula Grabowska. Aktorka zdecydowała się wesprzeć kampanię, ponieważ mocno solidaryzuje się z kobietami, które utraciły włosy. Dziewięć lat temu, na potrzeby roli w filmie „Joanna”, musiała ogolić głowę. Chociaż przygotowała na to swoich najbliższych, reakcje otoczenia nie były tak przychylne, jak się spodziewała. Przyznała również, że sama odczuwała dyskomfort, gdy zeszła z planu zdjęciowego i w lustrze zobaczyła Ulę prywatną – dla niej obcą i nieznaną. Aktorka podkreśla, że utrata włosów na potrzeby filmu zdecydowanie różni się od utraty włosów na skutek choroby – chociażby dlatego, że jest wynikiem świadomej decyzji, a nie przymusu wynikającego ze stanu zdrowia – ale i tak daje perspektywę sytuacji, w jakiej znajdują się bezwłose kobiety.

Konferencja prasowa inaugurująca akcję odbyła się we wrześniu b.r. w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Wzięli w niej udział przedstawiciele Fundacji, pacjentki hematologiczne oraz ambasador projektu, Urszula Grabowska.

zdrowie nowotwór rak kobiety walka z wykluczeniem społecznym Komunikacja w rodzinie Równouprawnienie i tolerancja Fundacja Urszuli Smok „Podaruj Życie” terapia onkologiczna


Nazwa kampanii:
Nadal jestem sobą. Jestem wyjątkowa
Nadawca:
Fundacja Urszuli Smok „Podaruj Życie”
Adresaci:
kobiety w trakcie i po terapii onkologicznej, ich rodziny i bliscy, ogół społeczeństwa





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek