Słynna scena: pracownicy budowlani siedzą na stalowej belce na wysokości kilkuset metrów ponad ulicami miasta i jedzą lunch – kojarzy ją zapewne każdy, nawet jeśli nie wie, że zyskała rozgłos dzięki zdjęciu Charlesa Ebbetsa, który w 1932 roku fotografował nowojorskich robotników na budowie wieżowca GE Building.
Znany motyw wykorzystała rzymska agencja McCann Erickson. Jednak na stworzonej przez nią kreacji reklamowej, zamiast mężczyzn siedzą upozowane manekiny, jakie zazwyczaj wykorzystuje się do testowania bezpieczeństwa. Kreacji towarzyszy hasło: „Un mondo a misura n’uomo si costruisce solo in cantieri sicuri.” ("Świat na miarę człowieka można budować jedynie w miejscach bezpiecznych.")
Plakaty są jednym z elementów szeroko zakrojonej akcji informacyjnej, która ruszyła w lutym br. Składają się na nią reklamy telewizyjne i radiowe oraz różne projekty regionalne dotyczące zapobiegania wypadkom w budownictwie. Inicjatorem całego przedsięwzięcia jest Instituto Nazionale per l’Assicurazione contro gli Infortuni sul Lavoro (Krajowy Instytut Ubezpieczeń od Wypadków przy Pracy), a także Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwo Zdrowia. Kampanię wspiera również Formedil – największa włoska instytucja kształcenia zawodowego w budownictwie.
Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi na ryzyko, związane z nieprzestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w sektorze budowlanym. W związku z tym adresatami akcji są przede wszystkim firmy działające w tej branży, inżynierowie, inspektorzy bezpieczeństwa oraz pracownicy budowlani. Według danych INAIL, w roku 2009 we Włoszech miało miejsce około 700 tys. wypadków w miejscu pracy, z czego prawie 800 miało skutek śmiertelny.
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz
-
04.02.2025
Wejdź po schodach