logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Luksusowe życie dzięki papierosom
26.05.2011
Tematy: Kampanie, Francja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Luksusowe życie dzięki papierosom

Your browser does not support the video tag.


Dzięki papierosom można żyć w luksusie i otaczać się drogimi przedmiotami. Przemysł tytoniowy to przysłowiowa kura znosząca złote jaja. Kłopot w tym, że z tego luksusu korzystają tylko przedsiębiorcy, a klienci ich firm jeden po drugim umierają, fundując wcześniej swoim sprzedawcow wystawne życie.

Rak płuc, pęcherza, przełyku, krtani, trzustki, wrzody żołądka, udar mózgu, zawał serca, bezsenność, ból gardła, nieświeży oddech – to niektóre konsekwencje palenia tytoniu, których z pewnością nie da się wymienić jednym tchem, zwłaszcza palaczom. Zarabiają na nich koncerny tytoniowe – przypomina francuska kampania „Cost of living” ("Koszt utrzymania") ukazująca ekskluzywny apartament wypełniony jest drogimi przedmiotami. Każdemu z nich przyporządkowana – niczym cena – jest choroba, bądź inna nieprzyjemna konsekwencja palenia. Autorzy filmu informują: „Tobacco industrialists rely on you to fund such lavish lives. If you are young they’re counting on you.“ ("Przedsiębiorcy tytoniowi wierzą, że ufundujesz im wystawne życie.  Jeśli jesteś młody, liczą na Ciebie")

W samej Francji tytoń zabija ponad 60 tyś. osób, tak samo jak alkohol, wypadki drogowe, AIDS, samobójstwa, zabójstwa i narkotyki razem wzięte, a papieros jest pierwszą używką po jaką sięgają młodzi Francuzi. Aż 26,3% z nich w wieku 15 lat pali już regularnie, co stawia kraj na 18 pozycji (na 27) w Europie pod względem liczby osób palących. Liczby te nabierają większej wartości, kiedy wspomni się, że połowie z tych młodych ludzi nie uda się rzucić palenia, a jedna czwarta umrze na jego skutek.

Koncerny tytoniowe mają świadomość tego, że najlepszym konsumentem ich wyrobów są młodzi ludzie, którzy najczęściej rozpoczynają palenie w okresie dojrzewania. Aby przetrwać na rynku muszą nabywać ciągle nowych i coraz młodszych klientów, ponieważ szybko tracą starszych z powodu wysokiej śmiertelności (co drugi palacz umiera na skutek palenia). By pozyskać względy młodych klientów firmy tytoniowe często stosują różnego rodzaju sztuczki marketingowe takie jak ładne opakowania, reklamy w miejscach sprzedaży oraz internecie. Na stronie kampanii można podpisać petycję, która pomoże w walce z marketingiem tytoniowym skierowanym szczególnie na młodych odbiorców.

Kampanię przygotowała agencja Euro RSCG 360 na zlecenie National Committee against Tobacco we Francji.
A.Zych



Nazwa kampanii:
Cost of living
Czas:
2011.5.19 - 2011.6.12
Nadawca:
National Committee against Tobacco
Media:
Internet, telewizja
Wykonawca:
Euro RSCG 360
Adresaci:
Osoby młode, uzależnione od tytoniu
Hasło kampani:
Tobacco industrialists rely on you to fund such lavish lives. If you are young they’re counting on you. (Przedsiębiorcy tytoniowi wierzą, że ufundujesz im wystawne życie. Jeśli jesteś młody, liczą na Ciebie)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek