Luksusowe życie dzięki papierosom
Dzięki papierosom można żyć w luksusie i otaczać się drogimi przedmiotami. Przemysł tytoniowy to przysłowiowa kura znosząca złote jaja. Kłopot w tym, że z tego luksusu korzystają tylko przedsiębiorcy, a klienci ich firm jeden po drugim umierają, fundując wcześniej swoim sprzedawcow wystawne życie.
Rak płuc, pęcherza, przełyku, krtani, trzustki, wrzody żołądka, udar mózgu, zawał serca, bezsenność, ból gardła, nieświeży oddech – to niektóre konsekwencje palenia tytoniu, których z pewnością nie da się wymienić jednym tchem, zwłaszcza palaczom. Zarabiają na nich koncerny tytoniowe – przypomina francuska kampania „Cost of living” ("Koszt utrzymania") ukazująca ekskluzywny apartament wypełniony jest drogimi przedmiotami. Każdemu z nich przyporządkowana – niczym cena – jest choroba, bądź inna nieprzyjemna konsekwencja palenia. Autorzy filmu informują: „Tobacco industrialists rely on you to fund such lavish lives. If you are young they’re counting on you.“ ("Przedsiębiorcy tytoniowi wierzą, że ufundujesz im wystawne życie. Jeśli jesteś młody, liczą na Ciebie")
W samej Francji tytoń zabija ponad 60 tyś. osób, tak samo jak alkohol, wypadki drogowe, AIDS, samobójstwa, zabójstwa i narkotyki razem wzięte, a papieros jest pierwszą używką po jaką sięgają młodzi Francuzi. Aż 26,3% z nich w wieku 15 lat pali już regularnie, co stawia kraj na 18 pozycji (na 27) w Europie pod względem liczby osób palących. Liczby te nabierają większej wartości, kiedy wspomni się, że połowie z tych młodych ludzi nie uda się rzucić palenia, a jedna czwarta umrze na jego skutek.
Koncerny tytoniowe mają świadomość tego, że najlepszym konsumentem ich wyrobów są młodzi ludzie, którzy najczęściej rozpoczynają palenie w okresie dojrzewania. Aby przetrwać na rynku muszą nabywać ciągle nowych i coraz młodszych klientów, ponieważ szybko tracą starszych z powodu wysokiej śmiertelności (co drugi palacz umiera na skutek palenia). By pozyskać względy młodych klientów firmy tytoniowe często stosują różnego rodzaju sztuczki marketingowe takie jak ładne opakowania, reklamy w miejscach sprzedaży oraz internecie. Na stronie kampanii można podpisać petycję, która pomoże w walce z marketingiem tytoniowym skierowanym szczególnie na młodych odbiorców.
Kampanię przygotowała agencja Euro RSCG 360 na zlecenie National Committee against Tobacco we Francji.
A.Zych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka