logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Ludzie jak głupcy
16.06.2009
Tematy: Opinie

Ludzie jak głupcy

Your browser does not support the video tag.


Kampania „Even dummies wear seatbelts” („Nawet lalki/głupcy zapinają pasy”) nie jest już najmłodsza, ponieważ pochodzi z 2007 roku. Została przygotowana na zlecenie fińskiego ministerstwa transportu przez Publicis Helsinki. Uwagę zwraca aktualność spotu telewizyjnego, który stanowi główny element tej akcji, ze względu na niezmienny problem braku bezpieczeństwa drogowego i ludzką głupotę prezentowaną w całej okazałości właśnie na drodze.

W ciekawym filmie twórcy najwyraźniej nie potrafili wyważyć proporcji pomiędzy głównym komunikatem a wydumaniem kreacji. Wiewiórka, która uderzeniem głowy rozłupuje orzech stanowi raczej przesadę.

Reklama nie odniosła sukcesu na żadnym konkursie, ale trafiła do zestawienia najbardziej przerażających kampanii społecznych w serwisach reklamowych i tak jest najczęściej oceniana, choć nie wydaje się, aby była szczególnie skandalizująca czy szokująca. Raczej sprawia wrażenie przegadanej i dość powierzchownie traktującej problem niestosowania się do nakazu zapinania pasów bezpieczeństwa w samochodach osobowych. Przerażające może być tylko przesłanie – wszyscy jesteśmy lalkami testującymi samochody w niebezpiecznych sytuacjach.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek