Główny dostawca energii elektrycznej w Nowej Zelandii przygotował kampanię o ludziach-drzewach, której celem było przekonanie szerokiej opinii publicznej, a w szczególności ludzi młodych, do zmiany swoich zwyczajów związanych z konsumpcją energii. Przedsiębiorstwo Genesis Energy starało się przybliżyć odbiorcom akcji, jak mogą w łatwy sposób poprzez swoje codzienne postępowanie, zredukować emisję gazów cieplarnianych.
Podstawowym elementem kampanii była ciekawie wykonana strona internetowa Tree People, pod adresem której mieściła się aplikacja pozwalająca odwiedzającym w każdym wieku tworzyć społeczność skupiającą się wokół idei walki z globalnym ociepleniem. Użytkownicy strony mogli „zasadzić” własne wirtualne drzewo, które zebrane wspólnie z innymi stawało się wirtualnym lasem. Wzrost lasu uzależniony był od kilku czynników, z których najważniejszymi były: oszczędność energii, częstotliwość odwiedzin w witrynie oraz czas w niej spędzony. Użytkownicy serwisu mogli łączyć się w grupy oraz zdobywać „sponsorów” wspomagających wzrost wirtualnego lasu. Projekt serwisu był nie tylko częścią kampanii, ale także formą rozrywki i spędzania wolego czasu. Dzieci i młodzież szkolna, która najbardziej aktywnie włączyła się w działalność witryny, mogła liczyć na nagrody rzeczowe dla siebie i swoich szkół.
Poza internetem kampania była promowana również w mediach tradycyjnych, jednak to część zrealizowana w strefie online spotkała się z najlepszym przyjęciem.
Dyrektor generalny Genesis Energy skomentował akcję: – Tree People to nie jest kampania na temat masowej przemiany, to raczej projekt obejmujący wiele małych kroków, które możemy zrobić wszyscy razem.
Dzisiaj wirtualne sadzenie drzew to nie novum, trzeba jednak podkreślić, że inicjatywa Tree People prowadzona była w połowie 2008 roku i w tamtym czasie była pionierska i najwyraźniej inspirująca, czego dowodem jest naśladownictwo tego pomysłu przez wiele instytucji i firm, w tym także polskich.
B. Piekło
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy