logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
16.02.2023
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Pakistan, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Praca i polityka zatrudnienia, Organizacje pozarządowe / NGO

LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan



Na początku 2023 r. międzynarodowe porozumienie Accord, działające na rzecz poprawy bezpieczeństwa i warunków pracy w zakładach produkujących odzież, rozszerzyło swoją działalność o Pakistan. LPP jest jedyną polską firmą, która dołączyła do sygnatariuszy porozumienia, obejmującego swym zasięgiem łącznie ponad pięćset fabryk. Pakistan jest kolejnym po Bangladeszu krajem, w którym wspólna inicjatywa związków zawodowych reprezentujących pracowników fabryk oraz firm odzieżowych, może przyczynić się do znacznej poprawy warunków i bezpieczeństwa pracy.

Porozumienie pakistańskie na rzecz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Przemyśle Włókienniczym i Odzieżowym (The Pakistan Accord on Health and Safety in the Textile and Garment Industry) weszło w życie 1 stycznia br. i będzie obowiązywać do końca 2025 roku. Analogicznie do istoty funkcjonowania Accordu w Bangladeszu, porozumienie pakistańskie jest prawnie wiążącą umową między związkami zawodowymi – IndustriALL i Uni Global Union – a markami odzieżowymi i sprzedawcami detalicznymi. Jego zasadniczym celem jest kontrola warunków pracy i bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw, obejmujących dostawców odzieży produkowanej w Pakistanie. Zakres porozumienia poszerzono w tym kraju również o fabryki tkanin i dzianin, tekstyliów domowych i akcesoriów.

Chcemy współpracować z fabrykami, które zapewniają swoim pracownikom bezpieczne i godne warunki pracy, a dzięki Accordowi mamy możliwość ich niezależnej weryfikacji i systemowego, w pełni transparentnego podejścia do wdrażanych programów naprawczych – komentuje Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP. – Mając na uwadze doświadczenia ostatniej dekady i to, jak zmienia się przemysł odzieżowy w Bangladeszu, w dużej mierze właśnie dzięki Accordowi, chcemy być zaangażowanym członkiem tej inicjatywy, która rozszerza się o kolejny kraj. Decyzja o przystąpieniu do porozumienia pakistańskiego stała się dla nas oczywistym elementem współpracy z lokalnymi dostawcami.

Inicjatywa obejmie ponad pięćset zakładów w prowincjach Sindh i Pendżab, gdzie produkowana jest większość rocznego eksportu tekstyliów z Pakistanu. Marki będące sygnatariuszami porozumienia zaopatrują się w odzież i tkaniny w Pakistanie o łącznej wartości ponad 2,6 miliarda dolarów. Docelowe działania będą prowadzone w trzech kluczowych obszarach – pierwszym z nich jest program inspekcji i implementacji środków zaradczych, który obejmie kontrolą bezpieczeństwo konstrukcji budynków, systemów grzewczych, bezpieczeństwo przeciwpożarowe i elektryczne. W ramach porozumienia zostanie powołana także komisja BHP i uruchomiony program szkoleń z zakresu bezpieczeństwa pracy. Kolejnym docelowym filarem Accordu w Pakistanie będzie ustanowienie mechanizmu skarg pracowników w tematach dotyczących zagadnień BHP. Proces ten będzie się odbywać przy zachowaniu pełnej poufności i niezależności względem stron trzecich.

Oddanie głosu pracownikom fabryk w kwestiach zdrowia i bezpieczeństwa jest jednym z ważniejszych elementów stanowiących o skuteczności Accordu – komentuje Justyna Weryk, manager ds. zrównoważonego rozwoju LPP. – Naszą rolą jako sygnatariuszy porozumienia jest zapewnienie im wsparcia finansowego i systemowego w identyfikacji oraz niwelowaniu zagrożeń. Niezwykle ważna w tym procesie jest otwartość na współpracę ze strony właścicieli fabryk. Z naszych obserwacji wynika, że dostawcy z Pakistanu są chętni do działania, co wynika z ich świadomości zmian zachodzących w branży odzieżowej. Wielu pakistańskich producentów tekstyliów i odzieży poczyniło w ostatnich latach znaczne inwestycje w bezpieczeństwo przeciwpożarowe i budowlane. Widzimy też, że kwestie związane z zapewnieniem wysokich standardów pracy i bezpieczeństwa coraz częściej stanowią o przewadze konkurencyjnej kraju na arenie międzynarodowej i stają się dla dostawców atutem w negocjacjach z firmami takimi jak nasza.

Współpraca związków zawodowych i firm odzieżowych w ramach porozumienia Accord rozpoczęła się w 2013 roku. W ciągu 10 lat porozumienie odegrało kluczową rolę w reformie przemysłu modowego. Poprzez realizację programów naprawczych zakłady produkcyjne w Bangladeszu stały się bezpieczniejszym miejscem pracy. Od kilkunastu miesięcy Komitet Sterujący International Accord prowadził analizę sytuacji krajów, w których produkcja odzieży stanowi istotny element ich gospodarek narodowych, natomiast z racji warunków ekonomicznych tych krajów implementacja środków bezpieczeństwa i poprawy warunków pracy wydaje się kluczowa. Zawarte w grudniu 2022 r. porozumienie pakistańskie jest pierwszym kierunkiem ekspansji poza Bangladesz.

CSR NGO konsumpcjonizm LPP BHP konsumenci Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji odzież ubrania Praca i polityka zatrudnienia branża tekstylna przemysł odzieżowy


Nazwa wydarzenia:
LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Praca i polityka zatrudnienia, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Pakistan
Nadawca:
LPP





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek