logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Lidl przypomina o 1%
11.02.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Lidl przypomina o 1%



W tym roku sieć Lidl po raz czwarty zachęca do wsparcia organizacji pożytku publicznego, realizując akcję „Mały procent, wielka pomoc”. Zachęca przy tym do wsparcia organizacji, z którymi współpracuje. Są to Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. Prof. Zbigniewa Religi i Stowarzyszenie „SOS Wioski Dziecięce w Polsce”. Informacje o tej oraz innych akcjach dobroczynnych organizowanych przez firmę można znaleźć na stronie www.lidl.pl w zakładce „Odpowiedzialność społeczna”.

Pomoc poprzez przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP) jest w Polsce możliwa od 1 stycznia 2004 roku, kiedy to została wprowadzona do polskiego systemu podatkowego. W latach 2004-2006 to podatnicy dokonywali wpłaty na rzecz wybranej organizacji, zmniejszając następnie należny podatek o przekazaną kwotę. Od roku 2007 natomiast robią to naczelnicy urzędów skarbowych na wniosek podatników, który stanowi część zeznania podatkowego. Jak podaje Ministerstwo Finansów, w pierwszym roku skorzystało z niej ponad 80 tysięcy podatników, przekazując w ten sposób na rzecz organizacji pożytku publicznego 10,4 mln zł. Dane za rok 2011 (podatek rozliczany w roku 2012) pokazują, że organizacje pożytku publicznego zyskały ponad 450 mln zł za pośrednictwem 11 mln podatników.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek