Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
Lidl Polska ma w ofercie niemal sto produktów z certyfikatem Fairtrade, który oznacza, że artykuły zostały wyprodukowane z poszanowaniem standardów społecznych i środowiskowych. W nowej kampanii edukacyjnej Lidl Polska zachęca klientów do wspierania Sprawiedliwego Handlu a inicjatywie towarzyszą specjalne akcje promocyjne.
Lidl Polska – wśród sieci swojego formatu – ma najwięcej produktów z oznaczeniem Fairtrade. Obecnie jest już ich niemal sto. Są to przede wszystkim artykuły marek własnych: Favorina, Deluxe, Fin Carre czy Fairglobe. Prawie 100% czekolad marki własnej Lidl Polska posiada certyfikat Fairtrade. Sieć jest także liderem sprzedaży produktów stworzonych na bazie certyfikowanych ziaren kakaowych Fairtrade – w 2022 roku Lidl Polska posiadał aż 60-procentowy udział w sprzedaży takich artykułów w Polsce.
– Co roku poszerzamy asortyment marki własnej z certyfikatem Fairtrade – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska. – Jesteśmy dumni, że oferujemy klientom produkty, które powstały z poszanowaniem praw człowieka i środowiska naturalnego. Zachęcamy wszystkich klientów, aby częściej sięgali po produkty z oznaczeniem Fairtrade dla dobra planety, a także rolników, ich rodzin i całych społeczności lokalnych z Afryki, Ameryki Łacińskiej, Karaibów oraz Azji i Oceanii.
W celu zwiększania świadomości klientów na temat Sprawiedliwego Handlu oraz znaczenia certyfikacji Fairtrade, Lidl Polska prowadzi kampanię edukacyjną. W ramach akcji klienci mogą poznać ofertę sieci z oznaczeniem Fairtrade oraz dowiedzieć się, dlaczego warto sięgać po te a nie inne produkty. Z badania konsumenckiego GlobeScan 2023 na zlecenie Fairtrade International wynika, że najbardziej motywującymi czynnikami wybierania certyfikowanych towarów jest: niezgoda na pracę dzieci, ograniczone użycie sztucznych środków ochrony roślin oraz niezgoda na pracę przymusową.
Standardy Fairtrade określają kwestie społeczne, takie jak respektowanie praw pracowniczych, równouprawnienie kobiet, zakaz pracy dzieci i pracy przymusowej, a także kwestie środowiskowe. Rolnicy zrzeszeni w certyfikowanych spółdzielniach są zobowiązani m.in. do ochrony bioróżnorodności, nie mogą prowadzić do wylesiania i nie mogą stosować szkodliwych środków ochrony roślin.
– W systemie Fairtrade działa już ponad dwa miliony rolników i pracowników najemnych, a ponad 3367 firm posiada licencję na używanie znaku Fairtrade – komentuje Michał Bryda-Przybyszewski, PR & Communications Manager w Fairtrade Polska. – Cieszymy się, że certyfikowane produkty dostępne są w sklepach Lidl Polska. Dzięki temu każdy z nas podczas codziennych zakupów może wspierać społeczności rolnicze z krajów globalnego Południa, dawać im szanse na dobre warunki pracy, edukację dzieci i godne życie. Bądźmy fair, kupujmy fair!
Kampania promująca produkty Fairtrade prowadzona jest w gazetkach reklamowych oraz kanałach social media Lidl Polska i Fairtrade Polska, a także we współpracy z influencerami. Towarzyszą jej specjalne akcje promocyjne na produkty z certyfikatem.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych