Lidl na pierwszym miejscu w etycznym pozyskiwaniu ryb
Lidl zajął pierwsze miejsce w corocznym rankingu Greenpeace, który oceniał detalistów pod kątem pozyskiwania ryb i owoców morza.
Kryteriami branymi pod uwagę podczas przygotowywania rankingu były m.in.: możliwość identyfikacji pochodzenia produktów rybnych, odpowiedzialna strategia, jej definicja i zasady, oznakowanie produktów, ich promocja oraz rozwiązania w praktyce.
Lidl unika sprzedaży gatunków ryb i owoców morza zagrożonych wyginięciem. Kilka lat temu ze sprzedaży całkowicie wycofano takie gatunki, jak rekin, miecznik, okoń czerwony oraz węgorz.
Gatunki tych ryb znalazły się między innymi na „Czerwonej liście gatunków morskich” opublikowanej przez Greenpeace. Ryby oraz owoce morza znajdujące się na tej liście zagrożone są wyginięciem poprzez destrukcyjne techniki połowów, a ich hodowla może mieć szkodliwy wpływ na środowisko naturalne.
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku