logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Liderzy komunikacji o CSR
24.09.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Liderzy komunikacji o CSR



Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych zaprezentował wyniki tegorocznego Indeksu BI-NGO, oceniającego strony internetowe 500 największych firm w Polsce pod kątem komunikacji na temat zaangażowania społecznego. Wśród liderów Indeksu BI-NGO 2008 znaleźli się: PKN ORLEN, PZU, KGHM Polska Miedź, Bank Zachodni WBK, Bank Handlowy w Warszawie, Danone, BZ WBK AIB TFI, Bank BGŻ SA oraz Fortis Bank Polska.

Badanie, na podstawie którego powstał Indeks BI-NGO, zostało przeprowadzone w maju 2008 roku w oparciu o strony internetowe 500 największych firm wg dziennika Rzeczpospolita. Jakość komunikowania na temat społecznego zaangażowania firm oceniana jest w pięciu obszarach: przywództwo i polityka firmy, strategia zaangażowania, budowanie relacji, przejrzystość finansowa i mierzenie efektów oraz komunikowanie.

W badaniu szukano odpowiedzi na 5 kluczowych pytań:
– Czy firmy eksponują swoją wrażliwość społeczną poprzez wpisanie jej w misję, wizję, wartości lub inne kluczowe dokumenty umieszczone na stronie internetowej?
– Czy firmy posiadają strategię społecznego zaangażowania?
– Czy firmy w sposób przejrzysty i jednoznaczny komunikują o formach i zasadach współpracy
z partnerami społecznymi?
– Czy firmy mierzą efekty swoich działań z zakresu zaangażowania społecznego, przedstawiają sprawozdania merytoryczne i finansowe dotyczące tego tematu?
– Czy firmy mają wyodrębnioną na stronach sekcję poświęconą swoim działaniom społecznym?

W porównaniu do wyników badania z 2007 roku, wartość Indeksu wzrosła o ponad jedną czwartą. – Cieszy nas poprawa jakości w komunikowaniu, którą odnotowaliśmy w tegorocznym Indeksie – powiedziała Małgorzata Greszta, Partner Zarządzający CSR Consulting, współautor badań – Zwłaszcza, że zmniejszyła się ilość firm, które nie umieszczają żadnych informacji o aktywności na polu społecznym. Jednak wciąż większość przedsiębiorstw ma wiele do zrobienia, jeśli chodzi o informowanie o skali zaangażowania społecznego oraz ewaluację skuteczności swoich działań społecznych.

W porównaniu z poprzednim rokiem, dwukrotnie zwiększyła się liczba firm, które doceniły potrzebę wpisania w swoją politykę aspektów związanych z odpowiedzialnym biznesem i programami społecznymi. Obecnie 76 spośród 500 największych polskich firm (15%) umieszcza takie zapisy na stronach internetowych w swojej misji bądź wizji. Dosyć dużo, bo aż 185 firm (37%) posiada na swojej stronie internetowej wyodrębnioną sekcję o zaangażowaniu społecznym.

– Warto zauważyć, że rośnie zainteresowanie firm prowadzeniem aktywności w formie fundacji firmowej – zaznacza Maciej Kozakiewicz, dyrektor Instytutu i pracownik naukowy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego – Liczba firm z Listy 500 posiadających takie fundacje wzrosła z 34 w ubiegłym roku do 43 na tegorocznej liście (9%).

Wśród zaniedbanych obszarów w Indeksie jest natomiast przejrzyste komunikowanie o zasadach współpracy z partnerami społecznymi – znajdziemy je jedynie na stronach 25 firm (5%).

Wśród liderów Indeksu wciąż dominują firmy z sektora finansowego – jest to aż 6 z 9 firm, które osiągnęły w Indeksie minimum 85% możliwych do zdobycia punktów.

Weryfikację procesu przygotowania Indeksu BI-NGO przeprowadziła firma PricewaterhouseCoopers. Partnerem projektu jest Rzeczpospolita.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek