logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  24.09.2008

Liderzy komunikacji o CSR



Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych zaprezentował wyniki tegorocznego Indeksu BI-NGO, oceniającego strony internetowe 500 największych firm w Polsce pod kątem komunikacji na temat zaangażowania społecznego. Wśród liderów Indeksu BI-NGO 2008 znaleźli się: PKN ORLEN, PZU, KGHM Polska Miedź, Bank Zachodni WBK, Bank Handlowy w Warszawie, Danone, BZ WBK AIB TFI, Bank BGŻ SA oraz Fortis Bank Polska.

Badanie, na podstawie którego powstał Indeks BI-NGO, zostało przeprowadzone w maju 2008 roku w oparciu o strony internetowe 500 największych firm wg dziennika Rzeczpospolita. Jakość komunikowania na temat społecznego zaangażowania firm oceniana jest w pięciu obszarach: przywództwo i polityka firmy, strategia zaangażowania, budowanie relacji, przejrzystość finansowa i mierzenie efektów oraz komunikowanie.

W badaniu szukano odpowiedzi na 5 kluczowych pytań:
– Czy firmy eksponują swoją wrażliwość społeczną poprzez wpisanie jej w misję, wizję, wartości lub inne kluczowe dokumenty umieszczone na stronie internetowej?
– Czy firmy posiadają strategię społecznego zaangażowania?
– Czy firmy w sposób przejrzysty i jednoznaczny komunikują o formach i zasadach współpracy
z partnerami społecznymi?
– Czy firmy mierzą efekty swoich działań z zakresu zaangażowania społecznego, przedstawiają sprawozdania merytoryczne i finansowe dotyczące tego tematu?
– Czy firmy mają wyodrębnioną na stronach sekcję poświęconą swoim działaniom społecznym?

W porównaniu do wyników badania z 2007 roku, wartość Indeksu wzrosła o ponad jedną czwartą. – Cieszy nas poprawa jakości w komunikowaniu, którą odnotowaliśmy w tegorocznym Indeksie – powiedziała Małgorzata Greszta, Partner Zarządzający CSR Consulting, współautor badań – Zwłaszcza, że zmniejszyła się ilość firm, które nie umieszczają żadnych informacji o aktywności na polu społecznym. Jednak wciąż większość przedsiębiorstw ma wiele do zrobienia, jeśli chodzi o informowanie o skali zaangażowania społecznego oraz ewaluację skuteczności swoich działań społecznych.

W porównaniu z poprzednim rokiem, dwukrotnie zwiększyła się liczba firm, które doceniły potrzebę wpisania w swoją politykę aspektów związanych z odpowiedzialnym biznesem i programami społecznymi. Obecnie 76 spośród 500 największych polskich firm (15%) umieszcza takie zapisy na stronach internetowych w swojej misji bądź wizji. Dosyć dużo, bo aż 185 firm (37%) posiada na swojej stronie internetowej wyodrębnioną sekcję o zaangażowaniu społecznym.

– Warto zauważyć, że rośnie zainteresowanie firm prowadzeniem aktywności w formie fundacji firmowej – zaznacza Maciej Kozakiewicz, dyrektor Instytutu i pracownik naukowy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego – Liczba firm z Listy 500 posiadających takie fundacje wzrosła z 34 w ubiegłym roku do 43 na tegorocznej liście (9%).

Wśród zaniedbanych obszarów w Indeksie jest natomiast przejrzyste komunikowanie o zasadach współpracy z partnerami społecznymi – znajdziemy je jedynie na stronach 25 firm (5%).

Wśród liderów Indeksu wciąż dominują firmy z sektora finansowego – jest to aż 6 z 9 firm, które osiągnęły w Indeksie minimum 85% możliwych do zdobycia punktów.

Weryfikację procesu przygotowania Indeksu BI-NGO przeprowadziła firma PricewaterhouseCoopers. Partnerem projektu jest Rzeczpospolita.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek