logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  07.11.2012

Liderzy Filantropii 2012 ogłoszeni



6 listopada ogłoszono wyniki konkursu „Liderzy Filantropii”, organizowanego przez Forum Darczyńców. Uczestnicy konkursu „Liderzy Filantropii” przekazali w minionym roku na cele społeczne 82 899 417 złotych. Łączna kwota darowizn przekazanych przez firmy z pierwszej dziesiątki w kategorii „firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne” to 76 mln zł. Na wysokim poziomie utrzymują się wyniki kategorii procentowej: średni udział darowizn w dochodach firmy przed opodatkowaniem w pierwszej dziesiątce kategorii procentowej w tegorocznej edycji wyniósł 2 %.

W kategorii „Firma, która przekazała najwięcej środków na cele społeczne” pierwsze miejsce zajęło PZU z kwotą darowizn 20 728 950 zł. Grupa Atlas w 2011 roku na społeczne przekazała 7 procent swoich dochodów przed opodatkowaniem, dzięki czemu zdobyła pierwsze miejsce w kategorii „procentowej”.

W tym roku, po raz pierwszy Forum Darczyńców wyłoniło zwycięzców także w czterech kategoriach branżowych. W branży bankowość, finanse, ubezpieczenia liderami zostały  firmy PZU i Bank BGŻ, pierwsza w kategorii „ilościowej”, druga „procentowej”. W branży dobra konsumpcyjne za przekazanie największej kwoty Liderem Filantropii 2012 został Procter and Gamble DS Polska. W branży telekomunikacja, usługi, handel, rozrywka Liderami zostali Orange Polska w kategorii „ilościowej” i Job Safety w kategorii „procentowej”. Liderami Filantropii branży paliwa, energetyka, wydobycie, produkcja chemiczna za przekazanie największej kwoty został KGHM Polska Miedź, a za przekazanie największego odsetka swoich dochodów – Grupa Atlas.

Analiza dotychczasowych sześciu edycji konkursu wskazuje na rozwój filantropii korporacyjnej zarówno wśród dużych, jak i małych firm. Wiele firm uczestniczących w Konkursie posiada własne fundacje korporacyjne, które w profesjonalny sposób realizują cele społeczne firmy fundatora.
Z drugiej strony są też firmy, które nie zdecydowały się na założenie fundacji, ale z powodzeniem realizują duże programy społeczne, często we współpracy z wyspecjalizowanymi organizacjami pozarządowymi, opierając się na ich wiedzy i doświadczeniu. Ważną rolę wśród filantropów korporacyjnych odgrywają też małe, a czasem mikro przedsiębiorstwa, które działając lokalnie, wpływają na najbliższe środowisko swojej firmy – opisują organizatorzy.

Wręczenie statuetek i dyplomów laureatom odbyło się na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Słowa gratulacji do uczestników konkursu skierował Minister Henryk Wujec, Doradca Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Gali towarzyszyła debata „Filantropia – strategiczne działania czy odruch serca?”, w której udział wzięli: Prof. Alicja Chybicka – Senator RP, Kierownik Katedry i Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej Akademii Medycznej we Wrocławiu, Olga Grygier-Siddons – Prezes Zarządu PwC Polska, Andrzej Klesyk – Prezes Zarządu PZU, Jacek Michalak – Wiceprezes Zarządu Grupy Atlas, Prezes Zarządu galerii „Atlas Sztuki” i Maciej Witucki – Prezes Zarządu Orange Polska. Galę i dyskusję poprowadził redaktor Marcin Piasecki.

Portal kampaniespołeczne.pl był patronem medialnym tegorocznej edycji konkursu.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek