logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Lęk przed niebieskim światłem
04.03.2015
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Lęk przed niebieskim światłem

Your browser does not support the video tag.


Pulsujące, niebieskie światło, kojarzące się z sygnałem policyjnego wozu ciągle ma przed oczami młody mężczyzna, wracający z imprezy do domu samochodem. Jednak za każdym razem okazuje się, że są to jedynie neony lub reflektory innych pojazdów. Chłopak dociera do domu zadowolony, że udało mu się uniknąć spotkania z policją. Wtedy na podjazd wjeżdża samochód na sygnale. Tym razem jest to rzeczywiście radiowóz.

Film informuje o zmianie prawa, które przyjęto w Wielkiej Brytanii 2 marca 2015. Przewiduje ono wprowadzenie takich samych kar dla kierowców, którzy prowadzili po spożyciu narkotyków, jakie obowiązują dla prowadzących pojazdy po alkoholu. Nowe przepisy mają ułatwić służbom zatrzymywanie i karanie kierowców zażywających substancje odurzające. Lęk przed niebieskim światłem policyjnego wozu będzie teraz bardziej uzasadniony. Na zakończenie spotu wyświetla się hasło: "Now there’s more reason to be paranoid" ("Teraz istnieje więcej powodów, by popadać w paranoję").

Zaostrzenie prawa dla kierowców po spożyciu substancji wpływających na zdolność prowadzenia pojazdów dotyczy 16-tu legalnych i nielegalnych środków psychoaktywnych (są to między innymi marihuana, amfetamina, ecstasy, ketamina i morfina). Podobnie jak w przypadku alkoholu ustalono minimalną dopuszczalną ilość substancji w organizmie. Limity są rygorystyczne. Już niewielka ilość może spowodować przekroczenie dozwolonego poziomu. Zaburzenie zdolności kierowania pojazdem może być spowodowane lekami. W takim przypadku jazda pod wpływem również będzie karana, jeśli ilość substancji w organizmie przekroczy maksymalną dopuszczalną dawkę. Policja może przebadać podejrzanego kierowcę na miejscu zatrzymania, używając urządzeń wykrywających obecność środków odurzających lub przeprowadzając test sprawdzający zdolność do prowadzenia pojazdu. Jeśli podejrzenie zostanie potwierdzone przez wstępne badania, kierowca zostanie przewieziony na dalsze testy. Więcej o nowym prawie i procedurach jego egzekwowania można dowiedzieć się ze strony www.

Brytyjski Departament Transportu prowadzi liczne kampanie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach Wielkiej Brytanii. Częścią rządowego programu jest platforma informacyjna Think! (think.direct.gov.uk), która zrzesza specjalistów oraz dostarcza materiałów i wskazówek odnośnie zagadnień związanych z transportem drogowym. Kampania "Lights" ("Światła") została przeprowadzona w ramach projektu, który ma rozpowszechnić informacje o nowych przepisach dotyczących prowadzenia pojazdów po spożyciu substancji psychoaktywnych.

Sandra Sych



Nazwa kampanii:
Lights
Czas:
2015.3.1
Nadawca:
Think!
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
AMV BBDO (Wielka Brytania)
Adresaci:
kierowcy w Wielkiej Brytanii, osoby używające środków psychoaktywnych
Hasło kampani:
Now there’s more reason to be paranoid. On March 2nd the law changed to clamp down on drug drivers. (Teraz istnieje więcej powodów, by popadać w paranoję. 2-go marca zmieniono prawo, które ma ograniczyć prowadzenie po spożyciu substancji odurzających)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek