logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Lego rozstaje się z plastikiem
15.03.2021
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Dania, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Lego rozstaje się z plastikiem



Podczas konferencji prasowej szef koncernu, Niels B. Christiansen, poinformował, że do 2025 roku klocki Lego przestaną być pakowane do plastikowych woreczków. Folię ma zastąpić inny, biodegradowalny materiał. To jednak dopiero początek zmian.

W ciągu kolejnych pięciu lat, do 2030 roku, z oferty zostaną wycofane nie tylko plastikowe torebki, ale i… same klocki. W tym czasie koncern wyda aż 400 mln dolarów na stworzenie i opatentowanie technologii, umożliwiająca produkcję Lego z pominięciem plastiku. Trudno orzec, jaki surowiec stanie się alternatywą dla dotychczasowego, trzeba bowiem pamiętać, że kultowe zabawki muszą spełniać wyśrubowane normy jakości i bezpieczeństwa określone dla przedmiotów używanych przez dzieci.

Koncern Lego działa na rynku od 1932 roku. Przez pierwsze 15 lat istnienia produkował klocki z drewna, dopiero po II wojnie światowej zastąpił je tworzywami sztucznymi. Pandemia koronawirusa – i związane z tym wydłużone pobyty dzieci w domach – okazała się wyjątkowo łaskawa dla producenta najsłynniejszych klocków na świecie. Tylko w ciągu 2020 roku firma zanotowała wzrost przychodów o 13 proc.

CSR dzieci Ekologia i środowisko konsumpcjonizm plastik konsumenci zabawki Lego Dania klocki


Nazwa wydarzenia:
Koncern Lego rozpoczyna wycofywanie plastiku ze swojej oferty
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Dania
Nadawca:
The Lego Group





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek