logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  27.01.2017

Lech chce zmieniać polskie miasta



Rozpoczęła się druga odsłona LECHSTARTERA – od 1 lutego można zgłaszać pomysły na tworzenie nowych miejsc integracji, organizację miejskich aktywności i inicjatyw lub wykorzystanie innowacyjnych technologii. Wszystkie projekty muszą mieć jeden cel – usprawniać życie w mieście i łączyć mieszkańców. Ogólnopolskie głosowanie wyłoni 15 najciekawszych inicjatyw, a na ich realizację marka Lech Premium, organizator akcji, przeznaczy milion złotych.

Zgłoszenia do programu będą przyjmowane od 1 do 22 lutego za pośrednictwem strony: www.lechstarter.pl. Stowarzyszenia, fundacje i inne podmioty działające na rzecz lokalnych społeczności, wyszczególnione w regulaminie, mogą zgłaszać tam swoje projekty. Pomysły muszą dotyczyć jednego z trzech nowych obszarów tematycznych. Są to:

  • Innowacje dla miasta i ludzi, czyli projekty wykorzystujące nowe technologie w rozwiązaniach (aplikacje, urządzenia etc.) usprawniających funkcjonowanie w miastach.
  • Miejskie akcje i kooperacje, czyli organizacja wydarzeń, warsztatów i innych aktywności dla mieszkańców.
  • Nowa miejska przestrzeń, czyli powstawanie nowych miejsc, rewitalizacja starych przestrzeni, które będą miejscami integracji i spędzania czasu.

Wnioski spełniające kryteria formalne trafią w marcu pod obrady Jury, które wybierze 45 najciekawszych. Jednak głos decydujący będą mieć internauci.
W maju nastąpi ogłoszenie wyników – głosujący wyłonią 15 inicjatyw, które zdobędą granty – pięć o wartości 100 000 zł lub dziesięć mikrograntów na 50 000 zł.  
Realizacja zwycięskich projektów  potrwa do 30 września tego roku.

W skład jury wejdą eksperci zaangażowani w tematykę przestrzeni publicznej:

  •  Teresa Latuszewska–Syrda, założycielka Fundacji Urban Forms, odpowiada za obszar Miejskie akcje i kooperacje i będzie oceniać m.in. użyteczność oraz dostosowanie projektów do realnych potrzeb społeczności. – Miasta to nie tylko budynki czy ulice. To przede wszystkim ludzie i dlatego potrzebne są wspólne inicjatywy i miejsca, w których można się spotykać i wychodzić z domów, by rozwijać swoje zainteresowania, poznawać sąsiadów. Czekam na projekty śmiałe, odważne, niezwykłe, ładne oraz takie, które będę spełnieniem nie tylko potrzeb, ale i marzeń mieszkańców – podkreśla jurorka.
  • Innowacje dla miasta i ludzi to obszar kompetencji Yuriego Drabenta, pioniera branży social media w Polsce. Zwraca on uwagę, że nowe technologie, które mają służyć mieszkańcom, powinny przede wszystkim być pożyteczne oraz intuicyjne – łatwe w obsłudze dla każdego użytkownika. –Czekam na projekty, które nie będą przerostem formy nad treścią, czymś nierealnym do zrealizowania. Taki pomysł np. aplikacji ma dobrze działać i ułatwić mi życie. Sam chcę z takich rozwiązań korzystać, bo miasta rozwijają się w tempie astronomicznym, a innowacyjne rozwiązania często pozwalają mi żyć efektywniej – wyjaśnia.
  • Filip Springer – reporter, fotograf, autor publikacji o architekturze miast, odpowiedzialny za obszar Nowa miejska przestrzeń, zaznacza, że powstałe miejsca muszą być dobrze przemyślane: innowacyjne, estetyczne,  ale także atrakcyjne pod względem swojego przeznaczenia. –Projekty upiększające miasta nie zawsze potrafią łączyć mieszkańców, dlatego będę zwracał uwagę na cel i rolę pomysłu; jak zapewni on sobie zainteresowanie społeczności i odpowie na jej potrzeby. Przestrzeń publiczna w polskich miastach się kurczy, dlatego liczę na to, że takie działania pozwolą wyznaczyć nowy trend w kreowaniu nowych wspólnych przestrzeni – zdradza swoje kryteria oceny juror.

Regulamin programu znajduje się na stronie www.lechstarter.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek