Mikołaj Wild, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury oraz Piotr Samson, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zainaugurowali ogólnopolską kampanię społeczną „Laser to nie zabawka”. Jej celem jest podniesienie świadomości wśród społeczeństwa na temat niebezpieczeństwa jakie niesie za sobą zabawa laserem poprzez kierowanie jego wiązki w stronę samolotów.
Urząd Lotnictwa Cywilnego obserwuje niepokojący wzrost liczby incydentów z użyciem lasera. W 2017 roku w Polsce zgłoszono ich 136, w tym 111 dotyczyło samolotów pasażerskich.
„Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że kierując wiązkę lasera w stronę samolotu można oślepić pilota. Zasięg laserów jest coraz większy. Przybywa też osób, które dla zabawy celują laserem w kokpit samolotu. Celem kampanii jest dotarcie do tych, którzy są nieświadomi zagrożenia jakie ich zabawa stwarza dla ruchu lotniczego” – powiedział Minister Mikołaj Wild, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury. „Pilot ma do wykonania szereg czynności, które wymagają skupienia, dlatego dekoncentracja w tym momencie może stworzyć zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu, a w konsekwencji zdrowia i życia załogi oraz pasażerów” – dodał.
Przestrzegając przed kierowaniem wiązki lasera w stronę samolotów, firmy marketingowe Walk, hi.advertising, Szut Szut Studio i Coloroffon przygotowały kreację kampanii „Laser to nie zabawka”.Inicjatywa ma na celu zwiększyć świadomość społeczną o zagrożeniu jak również przedstawić konsekwencje prawne dla sprawców takiego oślepiania.
„Celem naszej kampanii jest również uświadomienie konsekwencji karnych za takie nieodpowiedzialne działanie. Prawo lotnicze wyraźnie zabrania emitowania wiązki lasera w kierunku statku powietrznego. Za złamanie tego przepisu, grozi nawet kara pozbawienia wolności do roku”. – podkreślił Prezes Samson. Dodał, że doświadczenia innych krajów jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone czy Kanada, które już przeprowadziły podobne kampanie informacyjne pokazują, że tylko akcja edukacyjna na temat zagrożeń związanych z oślepianiem pilotów może zahamować wzrost tego typu incydentów i poprawić bezpieczeństwo w lotnictwie cywilnym.
Opublikowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego 9 kwietnia 2018
W ramach akcji informacyjnej „Laser to nie zabawka” przygotowano spot edukacyjny oraz plakaty i animacje, które będzie można zobaczyć w mediach społecznościowych, na terenie lotnisk, środkach komunikacji miejskiej w Warszawie oraz w sieci kin. Partnerami kampanii są Ministerstwo Infrastruktury, Lotnisko Chopina oraz Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.
Zielone światło nie zawsze oznacza przyzwolenie ❎ ‼️#LaserToNieZabawka
Opublikowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego 28 marca 2018
– W spocie przedstawiliśmy najczarniejszy z możliwych scenariuszy. Zastosowaliśmy też narrację w pierwszej osobie, wierząc, że każdy z widzów będzie mógł utożsamić się z bohaterem i wyobrazić sobie siebie w takiej sytuacji. Może, kiedy zrozumie, jakie czekają go konsekwencje, zrezygnuje z ryzykownej zabawy laserem – opisuje Wioletta Wiertel, account executive w agencji Walk. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Szut Szut Studio, a postprodukcją – Coloroffon. Reżyserem jest Tomasz Goldbaum, a za zdjęcia odpowiada Jakub Giza.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie