logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Kwiaty gotowe na wszystko
29.11.2010
Tematy: Kampanie, Australia, Ekologia i środowisko

Kwiaty gotowe na wszystko

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Rośliny w końcu zabrały głos i zdradzają czego naprawdę potrzebują nie szczędząc krytyki nieudolnym ogrodniczym praktykom ich opiekunów – w australijskiej kampanii „Smart Gardening” („Mądre ogrodnictwo”), będącej efektem współpracy Nursery & Garden Industry oraz organizacji Savewater!, która stowarzysza agencje rządowe, firmy i fabryki zajmujące się ochroną wody.

Kampania składa się z czterech zabawnych w założeniu twórców, ale nieco irytujących dosłownością, klipów telewizyjnych, z których trzy nawiązują do znanego amerykańskiego serialu „Gotowe na wszystko”. Dwa kwiatki, niczym koleżanki, plotkują na temat swoich ludzkich opiekunów. Podsłuchując te „prywatne” rozmowy roślin można poznać parę wskazówek jak właściwie dbać o zieleń oszczędzając wodę. Hasła instruują: „Put the right plant in the right position” („Ustaw odpowiednią roślinę w odpowiedniej pozycji”) – by nie narażać na silne działanie słońca gatunków, które tego nie potrzebują; „Water roots not leaves” („Podlewaj korzenie, nie liście”); „Don’t overwater” („Nie podlewaj zbyt obficie”); „Choose warm season grasses" („Wybieraj trawy ‘ciepłosezonowe’ ”) potrzebujące mniejszej ilości wody.

Savewater! to nie jedyna organizacja zachęcająca ludzi do oszczędzania wody w swoich ogrodach. Rok temu Denver Warter stworzyła kampanię o podobnym przekazie, również wykorzystującą pomysł z animizacją roślin ("Use only what you need").

Jedynie 3% zasobów wody na świecie nadaje się do spożycia, z czego około 1/3 tylko jest dostępna dla człowieka. Reszta pozostaje pod ziemią lub w postaci skorupy lodowej na Antarktydzie. Australia jest jednym z najuboższych w wody powierzchniowe krajów świata. Przy dużych obszarach pustynnych i sezonowości wielu zbiorników wodnych, oszczędzanie wody staje się istotną kwestią.

Strona kampanii: www.savewater.com.au
O. Ogrodzińska



Nazwa kampanii:
Smart Gardening
Czas:
2010.11.21 - 2010.12.15
Nadawca:
savewater! Alliance
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
MWC Media (Prahran)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, właściciele ogrodów
Hasło kampani:
Don’t waste water! (Nie marnuj wody);





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek