Tej kampanii warto się przyjrzeć choćby (!) ze względu na piękną stronę internetową, która poprzez znakomite ilustracyjne wykresy objaśnia problem społeczny, którego jej działania dotyczą.
Internet to nie jedyne medium amerykańskiej kampanii "Big Warm-up". W bostońskim centrum handlowym „The Prudential Center” zgromadzono 768 drewnianych figur, z których każda reprezentuje 10 bezdomnych z Bostonu. Instalacja ma symbolizować liczącą ponad 7 tysięcy osób grupę bezdomnych kobiet, mężczyzn i dzieci. Kampania ruszyła 29 października i potrwa do 30 listopada – w tym czasie pomysłodawcy zamierzają zebrać od indywidualnych darczyńców 7681 kurtek, po jednej dla każdego bezdomnego Bostończyka. Gdy zostaje uzbieranych 10 kurtek, na jedną z figur naklejane jest czerwone serce.
Akcja to wspólne przedsięwzięcie amerykańskiego koncernu odzieżowego Landes’ End i Koalicji Stanu Massachusetts na rzecz Walki z Bezdomnością. By zachęcić Amerykanów do oddawania swoich używanych, ale niezniszczonych kurtek, płaszczy i innych okryć wierzchnich dla bezdomnych, przygotowano w zamian kupony rabatowe uprawniające do zakupu kurtki z nowej kolekcji Lands’s End z 20% zniżką. Kurtki dla bezdomnych są przyjmowane w całej sieci sklepów i tam też można otrzymać kupon rabatowy. Ubrania można też oddać w najbliższej organizacji charytatywnej, a następnie wypełnić formularz on-line dostępny na stronie kampanii www.bigwarmup.com. Na wskazany w formularzu adres e-mail darczyńca otrzymuje wiadomość zwrotną stanowiącą jednocześnie bonifikatę w sklepach Lands’ End.
Nie tylko w stanie Massachusetts postanowiono zadbać o ciepłe ubrania na zimę dla bezdomnych. – Byliśmy pod takim wrażeniem Big Boston Warm-up, że postanowiliśmy rozszerzyć działania na cały kraj (…) Mamy nadzieję ubrać tak wielu bezdomnych, jak to możliwe – mówi Nick Coe, prezes Lands’ End. Dlatego też strona www.bigwarmup.com została przygotowana także z myślą o darczyńcach z pozostałych miast. Ogólnokrajową kampanię „Big Warm-up” wspiera Narodowa Koalicja na rzecz Walki z Bezdomnością.
Bezdomność to konkretne liczby (3,5 miliona Amerykanów żyjących bez dachu nad głową) i różnorodne przyczyny, o czym można się przekonać przeglądając stronę kampanii. Dzięki przywołaniu statystyk kampania dostarcza ważnych informacji, edukuje i "obrazuje". Dostarcza też informację zwrotną. Na aktualizowanej codziennie stronie www można sprawdzić, ile kurtek zebrano w poszczególnych stanach, a specjalne kody nadawane ubraniom pozwalają darczyńcom dowiedzieć się, dokąd trafiła ich rzecz. Można też zachęcić swoich znajomych do włączenia się w kampanię, przesyłając im interaktywny film reklamowy. W jego finałowej scenie znajomi zobaczą swoje imię i nazwisko na metce kurtki, którą otula się bezdomna kobieta.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy