logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Kupa strachu
29.05.2011
Tematy: Opinie

Kupa strachu

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Kampanie społeczne, choć dotyczą poważnych problemów społecznych, mogą być realizowane w zabawny sposób. Oto przykład akcji odważnej i humorystycznej, a przez to też kontrowersyjnej.

Akcja „Imagine if you could never escape from poo” („Wyobraź sobie, co by było, gdybyś nie mógł uciec przed kupą”), w której sztuczne kupy na kółkach goniły przechodniów w Londynie, była elementem medialnej kampanii „Dig Toilets, Not Graves” brytyjskiej organizacji WaterAid, przeprowadzonej jesienią 2010 roku. Zwracała ona uwagę na fakt, że 2.6 miliarda osób na całym świecie nie ma dostępu do toalet. Swoje potrzeby fizjologiczne załatwiają więc tam, gdzie akurat się znajdują. Odchody są wszędzie, a bakterie pochodzące z nich trafiają do wody i jedzenia. To potworne zanieczyszczenie powoduje u dzieci biegunkę, która z kolei codziennie zabija 4000 z nich.

WaterAid chce rozwiązać ten problem poprzez budowę ubikacji i zachęca do wpłat na konto organizacji. Wystarczą 3 funty miesięcznie, aby wybudować jedną toaletę.
————————————————————————————–

W tym samym czasie w Nowym Jorku amerykański oddział WaterAid wystawił na ulice osoby w fekalicznym przebraniu, co już znacznie mniej nam się podoba…








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek