"Z ery, w której biznes był naszą kulturą, znaleźliśmy się w erze, w której kultura staje się naszym biznesem" – te słowa autorstwa Marshalla McLuhana były mottem ostatniej kampanii Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Celem akcji była promocja działań prowadzonych w ramach XI Priorytetu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko "Kultura i dziedzictwo kulturowe"
Głównym elementem kampanii były billboardy, które znalazły się w ośmiu miastach Polski (Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Białystok, Gdański Okręg Przemysłowy, Trójmiasto, Poznań). Trzy plakaty, z delikatną różową i błękitną grafiką na białym tle, przedstawiają wybrane inwestycje, w których realizowano takie cele, jak ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego, rozwój oraz poprawę infrastruktury kultury i tworzenie infrastruktury szkolnictwa artystycznego. W radiu TOK FM wyemitowano także spoty i audycje dotyczące funduszy europejskich poświęcanych na kulturę.
W Warszawie zorganizowano także wystawę projektów realizowanych w ramach środków europejskich – prezentowano 35 spośród ponad 90 budynków instytucji kulturalnych, dofinansowywanych z UE. Za projekt ekspozycji odpowiedzialne było studio WWAA Architekci, a za produkcję Fundacja Bęc Zmiana.
Polska zajmuje obecnie pierwsze miejsce pod względem wykorzystania środków unijnych na inwestycje kulturalne.
A.Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki