Rusza trzecia edycja akcji „Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem wymierania pszczół oraz na ich znaczenie dla środowiska naturalnego. Kluczowym elementem tegorocznych działań jest podkreślenie, jak ważne dla ocalenia gatunku są drobne działania i proste zasady, które może stosować każdy. Partnerem merytorycznym programu organizowanego przez firmę ZT „Kruszwica” SA, właściciela marki Kujawski, została Fundacja Nasza Ziemia, zaś jego ambasadorką dziennikarka i pasjonatka ogrodnictwa Maja Popielarska.
W Polsce występuje 469 gatunków pszczół dziko żyjących, z których 222 jest zagrożonych. Program marki Kujawski ma na celu zmianę postaw ludzi i promocję pozytywnych działań związanych z ochroną środowiska przyrodniczego, szczególnie świata pszczół. Tegoroczna odsłona kampanii opiera się na dwóch filarach: edukacyjnym, zachęcającym do aktywnego angażowania się w ochronę pszczołowatych oraz naukowym, skoncentrowanym na zdiagnozowaniu zjawiska i zbadaniu zagęszczenia tych owadów w różnych środowiskach.
Na stronie internetowej programu www.pomagamypszczołom.pl znajdują się porady, w jaki sposób można przyczynić się do wsparcia tych pożytecznych owadów, a także Zasady Przyjaciół Pszczół, takie jak np. stosowanie naturalnych nawozów i środków ochrony roślin.
Dodatkowo, w tym roku Kujawski tworzy Akademię Przyjaciół Pszczół – propozycję edukacyjnych aktywności dla dzieci spędzających lato w mieście i uczęszczających na wakacyjne zajęcia. Punktem kulminacyjnym tegorocznej edycji będą pierwsze obchody Wielkiego Dnia Pszczół (8-ego sierpnia).
W ramach naukowego filaru kampanii w tym roku po raz pierwszy w Polsce zostanie przeprowadzone badanie zagęszczenia pszczół, dzięki któremu będzie możliwe pokazanie w jaki sposób czynniki środowiskowe wpływają na liczebność pszczołowatych. Metodologia badawcza została opracowana przez ekspertów programu – dr Annę i dr Lecha Krzysztofiaków z Wigierskiego Parku Narodowego (Stowarzyszenie „Człowiek i Przyroda”) oraz tegorocznego partnera merytorycznego, Fundację Nasza Ziemia. Dodatkowo nad poprawnym przebiegiem badania czuwają eksperci: prof. dr hab. Tadeusz Pawlikowski (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), oraz ekspert apidolog i pszczelarz prof. dr hab. Jerzy Wilde (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski).
Akcja zdobyła główną nagrodę w konkursie Media Trendy 2012 w kategorii komunikacja w marketingu społecznym/CSR oraz tytuł Odpowiedzialnej Inicjatywy Miesiąca Maj 2012.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy