logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Kujawski pomaga pszczołom po raz trzeci
18.06.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Kujawski pomaga pszczołom po raz trzeci



Rusza trzecia edycja akcji „Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem wymierania pszczół oraz na ich znaczenie dla środowiska naturalnego. Kluczowym elementem tegorocznych działań jest podkreślenie, jak ważne dla ocalenia gatunku są drobne działania i proste zasady, które może stosować każdy. Partnerem merytorycznym programu organizowanego przez firmę ZT „Kruszwica” SA, właściciela marki Kujawski, została Fundacja Nasza Ziemia, zaś jego ambasadorką dziennikarka i pasjonatka ogrodnictwa Maja Popielarska. 

W Polsce występuje 469 gatunków pszczół dziko żyjących, z których 222 jest zagrożonych. Program marki Kujawski ma na celu zmianę postaw ludzi i promocję pozytywnych działań związanych z ochroną środowiska przyrodniczego, szczególnie świata pszczół. Tegoroczna odsłona kampanii opiera się na dwóch filarach: edukacyjnym, zachęcającym do aktywnego angażowania się w ochronę pszczołowatych oraz naukowym, skoncentrowanym na zdiagnozowaniu zjawiska i zbadaniu zagęszczenia tych owadów w różnych środowiskach. 

Na stronie internetowej programu www.pomagamypszczołom.pl znajdują się porady, w jaki sposób można przyczynić się do wsparcia tych pożytecznych owadów, a także Zasady Przyjaciół Pszczół, takie jak np. stosowanie naturalnych nawozów i środków ochrony roślin. 

Dodatkowo, w tym roku Kujawski tworzy Akademię Przyjaciół Pszczół – propozycję edukacyjnych aktywności dla dzieci spędzających lato w mieście i uczęszczających na wakacyjne zajęcia. Punktem kulminacyjnym tegorocznej edycji będą pierwsze obchody Wielkiego Dnia Pszczół (8-ego sierpnia).

W ramach naukowego filaru kampanii w tym roku po raz pierwszy w Polsce zostanie przeprowadzone badanie zagęszczenia pszczół, dzięki któremu będzie możliwe pokazanie w jaki sposób czynniki środowiskowe wpływają na liczebność pszczołowatych. Metodologia badawcza została opracowana przez ekspertów programu – dr Annę i dr Lecha Krzysztofiaków z Wigierskiego Parku Narodowego (Stowarzyszenie „Człowiek i Przyroda”) oraz tegorocznego partnera merytorycznego, Fundację Nasza Ziemia. Dodatkowo nad poprawnym przebiegiem badania czuwają eksperci: prof. dr hab. Tadeusz Pawlikowski (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), oraz ekspert apidolog i pszczelarz prof. dr hab. Jerzy Wilde (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski).

Akcja zdobyła główną nagrodę w konkursie Media Trendy 2012 w kategorii komunikacja w marketingu społecznym/CSR oraz tytuł Odpowiedzialnej Inicjatywy Miesiąca Maj 2012.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek