29 października 2014r. w Warszawie odbyła się konferencja „INDEKS BI-NGO, czyli komunikacja działań społecznych w internecie 500 największych firm w Polsce”. Podczas spotkania zorganizowanego przez SGS Polska, ogłoszone zostały wyniki cyklicznego badania sposobu komunikacji firm w internecie w obszarze CSR i zaangażowania społecznego. Partnerami badania były firmy Orange Polska i Polpharma.
Była to piąta edycja tego cyklicznego badania sposobu komunikacji w obszarze CSR i zaangażowania społecznego wśród 500 największych firm w Polsce według rankingu dziennika „Rzeczpospolita”. Uczestnicy mieli okazję poznać branże, które najlepiej komunikują o zaangażowaniu społecznym na swoich stronach internetowych, ale też poznać aktualne trendy w komunikacji działań społecznych, w tym także działań prowadzonych w mediach społecznościowych.
Jednym z oczekiwanych wyników Indeksu było ogłoszenie liderów Indeksu BI-NGO – firm, które w badaniu otrzymały co najmniej 85% możliwych do uzyskania punktów. W tym roku takich firm było 9. Największą liczbę punktów – 14 na 15 możliwych – uzyskały: PKO Bank Polski, KGHM, Totalizator Sportowy oraz Tesco. Wśród liderów znalazły się także firmy, które uzyskały 13 punktów. Są to: Bank Zachodni WBK, Grupa LOTOS, PGNIG, PKN Orlen oraz PZU. Maksymalnej liczby 15 punktów nie zdobyła w tegorocznej edycji żadna z firm.
Badanie pokazało, że coraz więcej firm dostrzega wagę efektywnej komunikacji o podejmowanych działaniach społecznych. 66% firm z badanej w tym roku pięćsetki publikuje informacje na temat zaangażowania społecznego (CCI) na swoich stronach internetowych – powiedziała Małgorzata Greszta, Menedżer Usług Zrównoważonego Rozwoju, SGS Polska. W 2014 roku wartość Indeksu osiągnęła 2092 punkty, co stanowi jedynie 28% wszystkich możliwych do zdobycia. Maksymalna możliwa wartość indeksu dla 500 firm to 7500 – dodała.
Jednocześnie widać wyraźne różnice w prowadzeniu komunikacji przez firmy reprezentujące różne sektory gospodarki. Najwyżej oceniona została branża finansowa. Firmy z tego sektora uzyskały średnio 4,8 punktu na 15 możliwych. Na kolejnych miejscach znalazł się przemysł spożywczy i budownictwo.
Jak podkreśla Małgorzata Greszta, wciąż największe firmy w Polsce nie dość przejrzyście i efektywnie komunikują o swoich działaniach CSR. Nadal 1/3 firm (169 spośród pięciuset badanych) nie podaje żadnych informacji o działaniach społecznych na swoich stronach internetowych. Liczba takich firm z każdą edycją badania konsekwentnie maleje – w 2007 roku było ich aż 276, czyli ponad 50% wszystkich badanych. Od początku badania najsłabszym obszarem jest przejrzystość finansowa i mierzenie efektów, Tylko 7% firm komunikuje informacje na ten temat.
Konferencja była także okazją do przyjrzenia się przykładowym stronom firm w bardziej praktyczny sposób. W ramach grupowej pracy, uczestnicy spotkania zaprojektowali przykładowe sposoby przedstawienia informacji o CSR i zaangażowaniu społecznym na stronach internetowych wybranych firm. Okazało się, że projektowanie zakładki informującej o działaniach społecznych firmy, nie jest łatwym zadaniem, a możliwych sposób jest bardzo wiele.
Dodatkowym elementem spotkania był warsztat na temat budowania polityki dobrego sąsiedztwa oraz mierzenia i komunikowania wpływu społecznego na poziomie lokalnym. Uczestnicy pracowali nad wybranymi przykładami wybranych firm, proponując sposób mierzenia i komunikowania efektów zaangażowania społecznego przy pomocy narzędzi wykorzystywanych w metodyce London Benchmarking Group (LBG).
Badanie objęło analizę informacji na stronach internetowych firm oraz w mediach społecznościowych. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 25 sierpnia do 8 września 2014 r. w oparciu o Listę 500 największych firm wg dziennika „Rzeczpospolita” opublikowaną 23 kwietnia 2014r. Badanie na zlecenie SGS przeprowadziła Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”. Szczegółowe wyniki badania dostępne są na stronie www.doradztwocsr.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych