Kto śmierdzi, ten jest samotny
Dobry kontakt z rówieśnikami i relacje z partnerem to jedne z priorytetów nastolatków. Twórcy kampanii „Stinky cigarettes” („Śmierdzące papierosy”) wykorzystali ten fakt w akcji mającej na celu zniechęcenie wyżej wymienionej grupy wiekowej do palenia tytoniu.
Na popularnych stronach internetowych pojawiły się reklamy nowych marek papierosów – „Single” i „Virgin” skierowane do nastolatków oraz „Distance” przeznaczona dla młodych chłopców.
Po kliknięciu w banner internauta poznawał pełną treść haseł „reklamowych”, w których wykorzystano grę słów (smells like – „pachnie jak” ale też „pachnie tym, że”/„wygląda na to”): „Single. Smells like you are alone again” („Single. Pachnie tak, jakbyś znowu miała być sama”) i „Distance. Smells like no one comes near you” („Distance. Pachnie tak, że nikt się do ciebie nie zbliży”) oraz dowiadywał się, że za akcją stoi wspierająca profilaktykę i badania nad rakiem Israel Cancer Association.
Kampania zachęcała odbiorców do uświadamiania rówieśnikom, jak nieprzyjemne konsekwencje ma ich nałóg – ze stron internetowych fikcyjnych marek papierosów: www.single-smoke.co.il, www.distance-smoke.co.il, www.virgin-smoke.co.il można było ściągnąć wzór naklejek z informacją o niemiłym zapachu papierosów, które przeznaczone były do naklejania na paczki będące własnością kolegów i koleżanek. Izraelska młodzież mogła też za pośrednictwem przygotowanych aplikacji umieszczać na facebookowych profilach swoich kolegów reklamy „Single” i „Distance” oraz jeszcze bardziej prowokacyjnej fikcyjnej marki „Virgin”, której hasło promocyjne brzmiało „Smells like you not gonna get some tonight” („Pachnie tak, że tej nocy nikogo nie poderwiesz”).
Na każdej ze stron internetowych zamieszczono wstrząsający film pochodzący z roku 2008, pokazujący konsekwencje palenia papierosów.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka