logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska
   ──────  09.05.2012

Kto jedzenie dziś marnuje, ten jest zwykłym…

Your browser does not support the video tag.


Twórcy Projektu Warszawiak włączyli się w kampanię Federacji Polskich Banków Żywności. Autorzy największego muzycznego hitu polskiego internetu 2011 roku na rzecz kampanii nagrali utwór "Marnotrawca". Gościnnie wystąpiła w nim Ania Rusowicz – triumfatorka tegorocznych Fryderyków. Tekst do piosenki napisała Maria Kozłowska, muzykę skomponował Maciek "Ryży" Bzikot. Za kreację, produkcję i reżyserię odpowiada RoToCo.

Do niemarnowania jedzenia i myślenia o innych zachęca w osobnym spocie również wokalistka Marika.

Wyrzucona żywność to zmarnowane hektolitry wody i energia użyta do jej produkcji, transportu, przechowywania i przygotowania. 15 marca Federacja Polskich Banków Żywności rozpoczęła kampanię społeczną "Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie". Celem kampanii jest edukacja na temat ekologicznych skutków marnowania żywności oraz sposobów na ograniczenie tego problemu.
Marnowanie żywności w kontekście negatywnych skutków środowiskowych jest nowym, niepodejmowanym do tej pory w Polsce na szeroką skalę problemem społecznym. Wyrzucona kanapka z serem to aż 90 litrów zmarnowanej wody, kilogram ziemniaków to 300 litrów. Żeby wyprodukować kilogram wołowiny, potrzeba 5 – 10 tysięcy litrów wody. Jedynie z powodu zmarnowanej żywności
Europejczycy doprowadzili w ubiegłym roku do niepotrzebnej emisji 170 milionów ton dwutlenku węgla, to tyle, ile emituje rocznie CO2 cała Holandia.

Na świecie marnuje się aż 1/3 wyprodukowanej żywności. Europejczycy wyrzucają do śmieci  89 milionów ton jedzenia rocznie, z czego 9 milionów ton marnują Polacy.

Przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz zmniejszanie niedożywienia w Polsce to główne cele działalności Banków Żywności.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie marnuj jedzenia
Czas:
2012.5.9
Kraje:
Polska
Nadawca:
Federacja Polskich Banków Żywności
Media:
Internet
Wykonawca:
RoToCo
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek