Twórcy Projektu Warszawiak włączyli się w kampanię Federacji Polskich Banków Żywności. Autorzy największego muzycznego hitu polskiego internetu 2011 roku na rzecz kampanii nagrali utwór "Marnotrawca". Gościnnie wystąpiła w nim Ania Rusowicz – triumfatorka tegorocznych Fryderyków. Tekst do piosenki napisała Maria Kozłowska, muzykę skomponował Maciek "Ryży" Bzikot. Za kreację, produkcję i reżyserię odpowiada RoToCo.
Do niemarnowania jedzenia i myślenia o innych zachęca w osobnym spocie również wokalistka Marika.
Wyrzucona żywność to zmarnowane hektolitry wody i energia użyta do jej produkcji, transportu, przechowywania i przygotowania. 15 marca Federacja Polskich Banków Żywności rozpoczęła kampanię społeczną "Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie". Celem kampanii jest edukacja na temat ekologicznych skutków marnowania żywności oraz sposobów na ograniczenie tego problemu.
Marnowanie żywności w kontekście negatywnych skutków środowiskowych jest nowym, niepodejmowanym do tej pory w Polsce na szeroką skalę problemem społecznym. Wyrzucona kanapka z serem to aż 90 litrów zmarnowanej wody, kilogram ziemniaków to 300 litrów. Żeby wyprodukować kilogram wołowiny, potrzeba 5 – 10 tysięcy litrów wody. Jedynie z powodu zmarnowanej żywności
Europejczycy doprowadzili w ubiegłym roku do niepotrzebnej emisji 170 milionów ton dwutlenku węgla, to tyle, ile emituje rocznie CO2 cała Holandia.
Na świecie marnuje się aż 1/3 wyprodukowanej żywności. Europejczycy wyrzucają do śmieci 89 milionów ton jedzenia rocznie, z czego 9 milionów ton marnują Polacy.
Przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz zmniejszanie niedożywienia w Polsce to główne cele działalności Banków Żywności.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
31.03.2025
Ilu Polaków źle znosi zmianę czasu?
-
30.03.2025
Czy mówisz tak do swojego dziecka?
-
28.03.2025
Strzelanina