Twórcy Projektu Warszawiak włączyli się w kampanię Federacji Polskich Banków Żywności. Autorzy największego muzycznego hitu polskiego internetu 2011 roku na rzecz kampanii nagrali utwór "Marnotrawca". Gościnnie wystąpiła w nim Ania Rusowicz – triumfatorka tegorocznych Fryderyków. Tekst do piosenki napisała Maria Kozłowska, muzykę skomponował Maciek "Ryży" Bzikot. Za kreację, produkcję i reżyserię odpowiada RoToCo.
Do niemarnowania jedzenia i myślenia o innych zachęca w osobnym spocie również wokalistka Marika.
Wyrzucona żywność to zmarnowane hektolitry wody i energia użyta do jej produkcji, transportu, przechowywania i przygotowania. 15 marca Federacja Polskich Banków Żywności rozpoczęła kampanię społeczną "Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie". Celem kampanii jest edukacja na temat ekologicznych skutków marnowania żywności oraz sposobów na ograniczenie tego problemu.
Marnowanie żywności w kontekście negatywnych skutków środowiskowych jest nowym, niepodejmowanym do tej pory w Polsce na szeroką skalę problemem społecznym. Wyrzucona kanapka z serem to aż 90 litrów zmarnowanej wody, kilogram ziemniaków to 300 litrów. Żeby wyprodukować kilogram wołowiny, potrzeba 5 – 10 tysięcy litrów wody. Jedynie z powodu zmarnowanej żywności
Europejczycy doprowadzili w ubiegłym roku do niepotrzebnej emisji 170 milionów ton dwutlenku węgla, to tyle, ile emituje rocznie CO2 cała Holandia.
Na świecie marnuje się aż 1/3 wyprodukowanej żywności. Europejczycy wyrzucają do śmieci 89 milionów ton jedzenia rocznie, z czego 9 milionów ton marnują Polacy.
Przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz zmniejszanie niedożywienia w Polsce to główne cele działalności Banków Żywności.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie