logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  10.11.2010

Kryzys raczej już minął – w opinii Polek



W świadomości kobiet odpowiedzialnych za planowanie domowych budżetów kryzys już minął – wynika z badań* MillwardBrown SMG/KRC wykonanych dla Akademii Rodzinnych Finansów, która uczy kobiety, jak najefektywniej zarządzać domowymi finansami. Program edukacyjny jest prowadzony przez Provident Polska. Podczas kryzysu Polki radykalnie zmieniły swoje podejście do kupowania i zaczęły gromadzić oszczędności. Doniesienia o poprawie sytuacji gospodarczej szybko spowodowały jednak rezygnację z działań, które mogłyby zapobiec pogorszeniu sytuacji finansowej gospodarstw domowych.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Akademii Rodzinnych Finansów 2010 roku wynika, że jeszcze rok temu, w obliczu kryzysu gospodarczego, Polki podjęły działania mające zapobiec zagrożeniom dla stabilności zarządzanych przez nie finansów. To jednak już przeszłość. Obecnie znacznie rzadziej niż rok temu kobiety rezygnują z większych wydatków i zakupów. W 2009 r. odsetek pań, które w ten sposób dbały o stabilność finansową swoich rodzin wynosił aż 68%, podczas gdy w 2010 jest ich już dwukrotnie mniej (32%). Wyraźnie zmniejszyła się również grupa Polek, które wciąż – dla poprawy stanu swojego portfela – ograniczają bieżące wydatki (54% w 2010 r., wobec 66% rok wcześniej).

Wprowadzenie domowych działań antykryzysowych spowodowało bardzo wyraźne zmniejszenie odsetka gospodarstw, które nie dysponują żadnymi oszczędnościami. W 2009 roku było ich aż 66%, tymczasem obecnie brak oszczędności deklaruje mniej niż połowa gospodarstw (42%). Konieczność oszczędzania, czyli zaciskania pasa na czas kryzysu, stała się oczywistością dla ponad połowy gospodarstw domowych.

W opinii badanych, kryzys raczej już minął, co potwierdzają również odpowiedzi na pytanie o aktualną sytuację w porównaniu z ubiegłym rokiem. Równo połowa (50%) ankietowanych ocenia swoją sytuację tak samo jak rok wcześniej (w 2009 roku twierdziło tak 47% pań). Jednocześnie zmniejszył się (z 46% do 42%) odsetek respondentek, stwierdzających, że ich sytuacja finansowa pogorszyła się w ostatnim roku. Wyniki badań pokazują, że kobiety zarządzające rodzinnymi finansami czują się pewniej, ponieważ mają mniej powodów do obaw o przyszłość domowych budżetów.

Blisko 2/3 ankietowanych Polek (57%) nie rozmawia z dziećmi na temat pieniędzy w stopniu umożliwiającym zdobycie przez nie realnej wiedzy na temat finansów. Aż co trzecie Polskie dziecko (35%) nie ma żadnej szansy na wyniesienie z domu jakiejkolwiek wiedzy o domowych finansach, ponieważ ten temat w rodzinnych rozmowach nie pojawia się wcale.Rodzice nie wprowadzają dzieci w świat domowej ekonomii na ogół dlatego, że sami nie posiadają wystarczającej wiedzy, nie widzą takiej potrzeby, lub mają wątpliwości, jak się do tego zabrać.

W odpowiedzi na problem niskiej świadomości finansowej Polaków, Akademia Rodzinnych Finansów od 4 lat prowadzi działania edukacyjne, których celem jest zmiana nawyków gospodarowania domowymi finansami. Podczas bezpłatnych warsztatów w całej Polsce eksperci Akademii pokazują, jak najefektywniej zaplanować domowy budżet, jak oszczędzać, nie rezygnując z dotychczasowego poziomu życia, jak radzić sobie z trudną sytuacją finansową oraz w jaki sposób rozmawiać z dziećmi
o finansach.

W 2010 roku ponad 1100 osób wzięło udział w 19 warsztatach. W kończącej się IV edycji Akademii Rodzinnych Finansów uczestniczyło pięciokrotnie więcej kobiet niż rok wcześniej.

*MillwardBrown SMG/KRC przeprowadził badanie omnibusowe dla Akademii Rodzinnych Finansów sierpniu 2010 roku, na grupie 340 kobiet w wieku powyżej 18 lat, żyjących w gospodarstwach domowych z miesięcznym dochodem netto poniżej 3 500 zł.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek