Kampania z Nowej Zelandii realizowana w Auckland przez organizację Papakura / Franklin District Councils Agency i agencję Colenso BBDO to znakomity przykład kreatywnego podejścia do samego nośnika. Podczas bezdeszczowej pogody prezentuje przyjazny portret małego chłopca. Przy deszczowej zmienia się on w ujęcie rodem z horroru. Hasło przypomina, że „Deszcz zmienia wszystko. Dostosuj prędkość do warunków na drodze”.
Krew cieknąca z uszu, nosa i oczu wygląda szokująco. Bardziej pasuje jednak na reklamę przestrzegającą nurków przed wynurzeniem się bez dekompresji. Ale z drugiej strony pewnie nie o skrajny realizm tutaj chodzi.
Kampanie społeczne, podobnie jak komercyjne, powinny kreatywnie podchodzić do kanałów komunikacji. Obecnie kreacja to nie tylko wymyślenie grafiki do reklamy, hasła, scenariusza reklamy telewizyjnej i radiowej. To również myślenie o jej kontekście. Oby w Polsce pomysłowość kampanii szła właśnie w podobną stronę.
Redakcja kampaniespoleczne.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci