Kampania z Nowej Zelandii realizowana w Auckland przez organizację Papakura / Franklin District Councils Agency i agencję Colenso BBDO to znakomity przykład kreatywnego podejścia do samego nośnika. Podczas bezdeszczowej pogody prezentuje przyjazny portret małego chłopca. Przy deszczowej zmienia się on w ujęcie rodem z horroru. Hasło przypomina, że „Deszcz zmienia wszystko. Dostosuj prędkość do warunków na drodze”.
Krew cieknąca z uszu, nosa i oczu wygląda szokująco. Bardziej pasuje jednak na reklamę przestrzegającą nurków przed wynurzeniem się bez dekompresji. Ale z drugiej strony pewnie nie o skrajny realizm tutaj chodzi.
Kampanie społeczne, podobnie jak komercyjne, powinny kreatywnie podchodzić do kanałów komunikacji. Obecnie kreacja to nie tylko wymyślenie grafiki do reklamy, hasła, scenariusza reklamy telewizyjnej i radiowej. To również myślenie o jej kontekście. Oby w Polsce pomysłowość kampanii szła właśnie w podobną stronę.
Redakcja kampaniespoleczne.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.04.2022
Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?
-
25.02.2022
Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska
-
18.02.2022
Osiem pytań o wolontariat pracowniczy
-
12.01.2022
Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica
-
31.12.2021
Najważniejsze narzędzia do ograniczenia skutków pandemii wszyscy mamy pod ręką
-
17.12.2021
Mała zmiana na talerzu to duża zmiana dla planety