Jest to miłość czynna, miłość, która zwraca się do człowieka, ogarnia wszystko, co składa się na jego człowieczeństwo. Miłość ta w sposób szczególny daje o sobie znać w zetknięciu z cierpieniem, krzywdą, ubóstwem, w zetknięciu z całą historyczną "ludzką kondycją", która na różne, sposoby ujawnia ograniczoność i słabość człowieka, zarówno fizyczną, jak i moralną – tak Jan Paweł II mówił o miłosierdziu.
W lipcu wystartowała kampania społeczna pt. "Kropla Miłosierdzia" mająca zachęcać do podejmowania uczynków miłosierdzia w codziennym życiu. Centrum Myśli Jana Pawła II, Instytucja Kultury m.st. Warszawy – organizator kampanii, wiodącym motywem wizualnym kampanii uczynił kroplę wody, w którą wpisane są wybrane uczynki miłosierdzia (zaczerpnięte z Katechizmu Kościoła Katolickiego). Autorzy tak wyjaśniają przyjęcie wody za motyw przewodni kampanii: Woda niesie ze sobą głębokie przesłanie: symbolizuje życie, czystość, a także oczyszczenie i zaspokojenie. Podobnie miłosierdzie. Miłosierdzie raz przyjęte procentuje i niejednokrotnie jest oddawane dalej ze zdwojoną siłą. Do realizacji kampanii wybrane zostały fragmenty przemówień i dokumentów św. Jana Pawła II oraz Dzienniczka św. s. Faustyny Kowalskiej, które wyjaśniają, w jaki sposób Ci święci rozumieli poszczególne uczynki miłosierdzia.
Odwiedzający stronę akcji dostaną także bazę działań społeczno-charytatywnych, które mogą wesprzeć, czasem nawet nie wychodząc z domu. W tym miejscu zostały opisane różne akcje warszawskie i ogólnopolskie, które pozwalają zrobić coś dobrego dla innych. Nawiedzać chorych można m.in. udzielając wsparcia Fundacji "Dr Clown", która wysyła przeszkolonych aktorów do szpitali dziecięcych, by rozweselić małych pacjentów. ZiBaTePa to portal pozwalający szybko wygooglować tematycznie cytaty z nauczania Jana Pawła II – z jego pomocą można nieumiejętnych pouczać, a strapionych pocieszać np. poprzez wsparcie różnorodnych akcji crowdfoundingowych.
Kampania "Kropla Miłosierdzia" została przygotowana dla młodzieży biorącej udział w XXXI Światowych Dniach Młodzieży, jednak jej przesłanie jest skierowane także do warszawiaków i turystów odwiedzających stolicę. Idea kampanii wpisuje się w ogłoszony przez Papieża Franciszka Rok Miłosierdzia Bożego.
Kreację stworzyła agencja Skyboat. Wsparcie działań związanych z kampanią zapewnia Instytut Dialogu Międzykulturowego z Krakowa.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie