Coca Cola produkuje Kroplę Beskidu w nowej butelce – ma ona o 16 procent niższą zawartość plastiku. To oznacza o 13 procent niższą emisję dwutlenku węgla w procesie produkcji.
Firmy z systemu Coca-Cola promują recykling opakowań oraz ograniczanie ich wagi. – Do wyprodukowania nowej butelki Kropli Beskidu zużyto do 16% mniej plastiku. Dzięki temu możliwe jest m.in. łatwiejsze zgniatanie opakowania. Mniej odpadów opakowaniowych oznacza czyste środowisko, ograniczenie kosztów związanych z zagospodarowaniem odpadów i zmiejszenie zużycia zasobów surowcowych. – mówi Alicja Jelec, odpowiedzialna za markę Kropla Beskidu w Coca-Cola Poland Services.
Celem spółek w ramach systemu Coca-Cola jest stworzenie obiegu zamkniętego opakowań, od wytworzenia, po wykorzystanie i ponowne przetworzenie odzyskanego surowca do produkcji nowego opakowania. W ciągu ostatnich lat firma Coca-Cola systematycznie redukowała wagę swoich opakowań PET – w ubiegłym roku od 4% do 19% w zależności od typu opakowania.
Tworzywo pochodzące z recyklingu stosuje się obecnie do produkcji dwóch rodzajów butelek i stanowi ono od 20% do 25% materiału tych opakowań. W 2010 roku zredukowano także wagę dwóch rodzajów nakrętek, w tym do Kropli Beskidu, odpowiednio o 13% i 22%.
W promocję Kropli Beskidu oraz Beskidu Sądeckiego, gdzie znajduje się źródło „markowej” wody zaangażowano podróżnika Marka Kamińskiego. Wraz z reżyserem Wojciechem Szumowskim nakręcił on krótkometrażowy dokumentalny film pt. „Ostoja”. Film opowiada o atrakcjach przyrodniczych regionu oraz o miasteczku Tylicz, znajdującym się niedaleko głównego ujęcia Kropli Beskidu. Premiera filmu miała miejsce 29 września.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO