logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  20.09.2018

Kromka Chleba dla Sąsiada



Wrażliwa na los najbardziej potrzebujących Biedronka po raz kolejny włącza się w akcję „Kromka Chleba dla Sąsiada”. Wkrótce na terenie całej Polski odbędzie się już 16. edycja kampanii. Jej kulminacyjnym momentem będą zbiórki żywności prowadzone wspólnie z Caritas w 715 sklepach Biedronka 21 i 22 września br. Zebrane produkty trafią do najbardziej potrzebujących osób starszych.

„Kromka Chleba dla Sąsiada” jest akcją, która od 2002 roku pomaga osobom starszym i opuszczonym, cierpiącym z powodu niedostatku. Jej celem jest uwrażliwienie lokalnych społeczności na potrzeby innych oraz wzbudzenie życzliwości i zainteresowania losem sąsiadów, o których często wiemy niewiele. W tym roku kampania trwa od 16 do 23 września. Często nie dostrzegamy osób starszych i samotnych, choć mieszkają po sąsiedzku.

W dn. 16-23 września 2018 r. na terenie całej Polski po raz 16. odbędzie się kampania pod hasłem "Kromka Chleba dla…

Opublikowany przez Centrum Wolontariatu Caritas Diecezji Kaliskiej Czwartek, 13 września 2018

Opublikowany przez Centrum Wolontariatu Caritas Diecezji Kaliskiej Wtorek, 18 września 2018

 

– Żyjemy szybko, zapatrzeni we własne, często błahe, problemy i nie dostrzegamy tych, którzy naprawdę potrzebują pomocy. Zazwyczaj są to osoby mieszkające tuż obok, które codziennie mijamy. Ta niezwykła akcja ma nas uwrażliwić na ludzką krzywdę i pokazać, że przy niewielkim wysiłku, ale w dużej grupie, możemy zrobić coś naprawdę wielkiego. Tylko w 2017 r., dzięki zaangażowaniu klientów sieci Biedronka, wspólnie m.in. z Caritas Polska, udało się zebrać łącznie 1 039 911 kg żywności – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR, Jeronimo Martins Polska S.A.

 

Biedronka współpracuje z Caritas w Polsce już od 2006 r. Są to partnerskie programy pomocy żywnościowej dla osób najuboższych, potrzebujących, a w szczególności dla seniorów. Np. program odbioru i dystrybucji pełnowartościowej żywności z krótkim te terminem ważności „Spiżarnia Caritas” został wdrożony w  682 sklepach sieci Biedronka. W jego ramach co miesiąc pomoc otrzymuje 20 tys. osób.

W marcu tego roku wprowadzony został nowy program społeczny skierowany przede wszystkim do seniorów. Jego głównym elementem jest karta „Na codzienne zakupy”, którą można dokonać płatności w sklepach Biedronka. Programem zostało objętych 5 tys. osób w całej Polsce.

Opublikowany przez Biedronka Poniedziałek, 13 marca 2017

Realizowana pomoc to także zbiórki przyborów szkolnych przed rozpoczęciem roku szkolnego czy chemii gospodarczej dla osób objętych wsparciem po klęskach żywiołowych, paczki i upominki dla osób samotnych i chorych; Ogólnopolski Piknik Rodzinny „Bądźmy razem” organizowany od kilkunastu lat w dwudziestu kilku diecezjach i trzydziestu dwóch miejscowościach w całej Polsce, wsparcie dla jadłodajni, świetlic środowiskowych i domów samotnej matki; codzienna współpraca centrów dystrybucyjnych z lokalnymi diecezjalnymi Caritas w Polsce. To różnorodne działania pomocowe na rzecz podopiecznych Caritas, a przede wszystkim – wieloletnie partnerstwo na rzecz wspólnego dobra.

Więcej szczegółów na temat akcji „Kromka Chleba dla Sąsiada” można znaleźć na stronie www.kromka.caritas.pl.

biedronka   |  Kromka Chleba dla Sąsiada   |  Caritas   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


  • 06.04.2023

    Mastercard przyspiesza wprowadzenie do obiegu ekologicznych kart płatniczych


  • 05.04.2023

    Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek