logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Kreska w toalecie
06.05.2011
Tematy: Kampanie, Angola, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Kreska w toalecie



W Angoli, w toaletach miejsc uczęszczanych przez młodych ludzi – w barach i dyskotekach – rozlepiono przezroczyste naklejki z nadrukiem imitującym porcje narkotyku przygotowane do zażycia. Białe „kreski” ułożono tak, by przypominały sposób w jaki więźniowie odliczają dni, które pozostają im do końca odsiadki. Tuż obok wydrukowano hasło „Drugs are a prison. Get free.” ("Narkotyki to więzienie. Uwolnij się") .

Najbardziej narażeni na uzależnienie od narkotyków są młodzi ludzie. Jest to równocześnie grupa, do której chyba najtrudniej trafić z przesłaniem o szkodliwości brania narkotyków i konsekwencjach karnych, które z tego wynikają. Stowarzyszenie AJARP (Association of Young Angolans for Reintegration and Progress – Stowarzyszenie Młodych Angolczyków dla Integracji I Postępu) próbując dotrzeć do młodych Angolczyków i przekonać ich, że narkotyki to najkrótsza droga do więzienia skorzystało z pomysłu agencji Executive Center z Luandy.

W tej kampanii bardzo istotny jest element zaskoczenia odbiorców – młodych ludzi, często przebywających w miejscach, gdzie narażeni są na liczne propozycje zakupu lub zażycia narkotyku. Jeśli równocześnie otrzymują informację z ostrzeżeniem o konsekwencji takiego działania, być może skłoni ich to do refleksji i uchroni od kłopotów.
T.Karwat-Seko



Nazwa kampanii:
Drugs are prison
Czas:
2011.5.1 - 2011.5.13
Nadawca:
Association of Young Angolans for Reintegration and Progress
Media:
Ambient
Wykonawca:
Executive Center (Luanda)
Adresaci:
Młodzi Angolczycy
Hasło kampani:
Drugs are a prison. Get free. (Narkotyki to więzienie. Uwolnij się)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek