logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  22.01.2014

Kręglicka doradzi, jak kupić rybę



Ruszyła kolejna edycja kampanii Greenpeace na rzecz świadomych i odpowiedzialnych zakupów – wydano tegoroczną edycję publikacji „Dobra ryba – poradnik dla konsumentów”. Pokazuje on, w jaki sposób konsument poprzez swoje wybory zakupowe może mieć wpływ na ochronę zagrożonych gatunków ryb i owoców morza oraz wpłynąć na postępowanie sprzedawców.

Poradnik składa się z dwóch części: czerwonej listy zagrożonych gatunków ryb i owoców morza, powszechnie dostępnych w polskich sklepach, oraz rankingu sieci detalistów, stworzonym na podstawie ich strategii pozyskiwania ryb, produktów rybnych i owoców morza. Świadomi konsumenci znajdą w nim informacje, w jaki sposób odpowiedzialnie kupować ryby i owoce morza, unikając gatunków zagrożonych lub takich, których połowy lub hodowla wiążą się z niszczeniem środowiska. Na końcu poradnika znajduje się również przepis na szprotkę lub sardynkę w sosie dyniowym, przygotowany przez Agnieszkę Kręglicką – ambasadorkę akcji, restauratorkę i publicystkę kulinarną wspierającą projekt.

Dlaczego wybieram ryby z zielonej listy i uważam, że warto chronić zasoby oceanów? Odpowiedź jest prosta: bo lubię ryby i jeśli nic nie zrobimy, wielu z nich może wkrótce zabraknąć. Wspieram Greenpeace w tej kampanii od lat i namawiam do korzystania z poradnika. Ja osobiście też postanowiłam działać, razem z bratem stworzyliśmy w warszawskiej Fortecy targ jakościowego jedzenia. Co środę można tam kupić ryby i owoce morza z certyfikatem MSC – powiedziała Agnieszka Kręglicka.

Ranking detalistów jest corocznym podsumowaniem strategii pozyskiwania produktów rybnych przez największe sieci sprzedaży detalicznej. Po raz pierwszy ukazał się we wrześniu 2008 roku i wykazał, w ocenie przygotowujących, brak odpowiedzialnych procedur. Przez 5 lat Greenpeace prowadził rozmowy z przedstawicielami dziewięciu największych polskich sieci handlowych i oceniał, które z nich kierują się w podejmowaniu decyzji również dobrem środowiska naturalnego i nie przyczyniają się do jeszcze większego przetrzebienia mórz i oceanów. Kolejne edycje pokazywały pozytywne, choć powolne zmiany. W tegorocznym rankingu najwyższe noty otrzymały sklepy sieci Kaufland i Lidl. Mogą się one pochwalić wprowadzeniem najlepszych zasad pozyskiwania produktów rybnych. Na samym końcu rankingu plasują się sieci Biedronka i Alma.

Poradnik można pobrać pod adresem http://www.greenpeace.pl/dobraryba/.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 07.09.2023

    13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie


  • 04.09.2023

    Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki


  • 04.09.2023

    „Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji


  • 31.08.2023

    Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek